۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۰۴
tishe-yar

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی هدف از حضور دانشجویان این دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی را تربیت شهروندان مناسب در این حوزه مهم دانست و گفت: هدف ما فقط تربیت افرادی نیست که خوب مقاله بنویسند.


به گزارش عطنا، ماندانا تیشه‌یار، سه‌شنبه، 10 اسفندماه در نشست هم‌اندیشی دانشجویان برگزیده دانشگاه علامه طباطبائی با مسؤلان در سالن شورای ریاست این دانشگاه، بیان کرد: مدیریت همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی دارای ظرفیت‌هایی است که دانشجویان نمونه می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند.


وی افزود: کلیه بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و فرم‌های مربوط به شرایط استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات مدیریت همکاری‌های بین‌المللی در سایت دانشگاه به صورت آنلاین در دسترس است.


تیشه‌یار با اشاره به اینکه سه سال و چهار ماه قبل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تأسیس شد، ‌گفت:‌ از آن وقت تاکنون تمام تلاش ما این است که تسهیلاتی را برای همکاری بین‌المللی هم برای استادان و هم دانشجویان فراهم کنیم.


او خطاب به دانشجویان نمونه دانشگاه تصریح کرد: حتماً دوستانی در دانشگاه‌های دیگر دارید که برایشان جای سؤال است که چرا دانشگاه علامه طباطبائی این همه پشتیبانی مالی برای حضور و استفاده دانشجویان از فرصت‌های بین‌المللی انجام می‌دهد.


مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه آدم‌هایی که دارای تعامل خوب بوده و می‌توانند دنیای خوبی را هم بسازند، نماینده مناسبی برای کشور ایران در سطح بین‌المللی هستند، بیان کرد: لازم است برای معرفی ایران در سطح دنیا چنین دانشجویان و افرادی فعال باشند و شناخت خوبی نیز از دنیای داشته باشند تا بتوانند تجربیات و مطالعات خود را به دیگران انتقال دهند.


تیشه‌یار با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه به خارج از کشور اعزام می‌شوند تا دانش نوین را کسب کنند، گفت: بعد از آن این دانشجویان به کشور بازگشته و تجربه‌ها و داشته‌های خود را به دانشجویان همکلاسی و استادان انتقال می‌دهند. ضمن‌آنکه با انتشار مقاله‌ها و دست‌آوردهای علمی خود می‌توانند در انتقال آن به سایر دانشجویان در سراسر کشور نیز مؤثر باشند.


وی افزود: هدف دیگر از اعزام دانشجویان و استادان به خارج از کشور انتقال دانش و معارف فرهنگ، تمدن و مذهب جمهوری اسلامی است و دانشجویان نمونه دانشگاه می توانند نماینده‌های خوبی در این زمینه باشند.


مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به حضور گروهی از دانشجویان دانشگاه در کشور قزاقستان، اظهار کرد: این گروه دانشجویی ابتکارات و دست‌آوردهای خوبی را در آنجا ارائه کردند و به سخنرانی نیز پرداختند، به طوری که مسئولان و استادان دانشگاه قزاقستان گفتند؛ «ما فکر نمی‌کردیم دانشجویان شما در این سطح باشند که بتوانند اینجا و برای ما سخنرانی کنند».


وی گفت: در نمونه دیگر دانشجوی از دانشگاه علامه طباطبائی به کشور آلمان رفته بود و آنجا کارگاهی را برگزار کرد و استادی که میزبان دانشجو ما در آن کشور بود، متقاعد شد که برای برگزاری کلاس آموزشی به دانشگاه علامه بیاید.




سهمیه سالانه دانشگاه علامه طباطبائی برای فرصت مطالعاتی 20 نفر است که با خواهش و التماس تا 16 مورد آن پُر می‌شود.



تیشه‌یار دانشجویان نمونه دانشگاه را سفیران علمی دانست و افزود: دو شرط برای استفاده دانشجویان از امکانات و ظرفیت‌های مدیریت همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی وجود دارد که آن دو معدل بالا و آشنایی به یکی از زبان‌های خارجی مرتبط با حوزه علمی دانشجو است.


وی با بیان اینکه دانشجویان نمونه اگر می‌خواهند در سطح بین‌المللی افتخار کسب کنند باید زبانی به غیر از زبان فارسی یاد گرفته باشند، افزود: شما دانشجویان نمونه حتماً دارای استعداد، پشتکار و هوش خوبی بودید که تا به اینجا رسیده‌اید و ما می‌خواهیم همان دانش خود را به زبان‌های دیگر در سطح بین‌المللی بیان کنید.


تیشه‌یار اضافه کرد: اکنون حدود 9 هزار دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه علامه طباطبائی تحصیل می‌کنند و اگر بتوانیم از این تعداد یک درصد یعنی 90 نفر را برای فرصت‌ مطالعاتی و یا شرکت در همایش، برگزاری کارگاه و دوره دانش‌افزایی اعزام کنیم، موفق شده‌ایم.


وی درباره همین موضوع بیان کرد: سهمیه سالانه دانشگاه علامه طباطبائی برای فرصت مطالعاتی 20 نفر است که با خواهش و التماس تا 16 مورد آن پُر می‌شود.


مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه وزارت علوم اعلام کرده است اگر دانشگاه نتواند سهمیه‌های خود در بخش بین‌الملل را تکمیل کند، آن‌ها را به سایر دانشگاه‌های کشور اختصاص می‌دهیم، گفت: ما بودجه را دریافت و برنامه‌ریزی را انجام می دهیم و آمادگی کامل را نیز داریم ولی متأسفانه استقبال در این حوزه از سوی دانشجویان کم است.


وی به حضور دانشجویان رشته حقوق (موت‌کورت) دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: این دانشجویان در هر عرصه بین‌المللی که حضور پیدا کرده‌اند، رتبه‌های بالایی به دست آورده و جایزه معنوی را نیز کسب به دست آورده‌اند.


تیشه‌یار درباره همین موضوع خاطرنشان کرد: بهزاد رضوی‌فرد، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی به بنده پیام داده است، دانشجویان حقوق این دانشکده موفق شده‌اند به کشور آمریکایی که در این شرایط تحریم به کسی ویزا و روادید نمی‌دهد، سفر کنند که مقدمات حضور در مسابقات سال آینده در این کشور را فراهم کنند.


مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اظهار امیداوری برای موفقیت دانشجویان حقوق در مسابقات بین‌المللی، گفت: امیدوارم این دانشجویان در آینده حقوق‌دانان بین‌المللی برجسته‌ای شوند تا از منافع ایران در سطح بین‌المللی دفاع کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار