۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۰۷۹۳
poster mosabeghe ghoran (2)

مرحله دانشگاهی سیودومین جشنواره سراسری قرآن و عترت شامل ۳۵ رشته، اسفندماه در دانشگاه علامه برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، سی‌ودومين دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان به منظور فراهم آوردن زمينه‌ای جهت انس بيش از پيش دانشجويان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهيم تعالی بخش آن و همچنين نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگين قرآن و عترت در محيط دانشگاهی برگزار می‌شود.


این جشنواره شامل بخش‌های آوايی، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و در مجموع بخش‌ها شامل ۳۵ رشته است.


زمان برگزاری مرحله دانشگاهی، اسفند امسال و مرحله منطقه‌ای نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ و نیز مرحله سراسری تابستان ۱۳۹۶ اعلام شده است و آزمون شفاهی شنبه 14 اسفندماه ساعت 10 تا 12 و آزمون کتبی و حفظ در تاریخ 10 تا 12 در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی انجام


بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح برگزار می‌شود.


همچنین بخش کتبی این مسابقات شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(علیه السلام)، حفظ موضوعی، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت و پرسمان معارفی است.


در بخش پژوهشی هم شرکت کنندگان می‌توانند در رشته‌های مقاله، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب با یکدیگر به رقابت بپردازند.


بخش فناوری سی و دومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویی در بخش‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌ نویسی برگزار می‌شود.


در بخش ادبی هم مسابقات در رشته‌های شعر، داستان و فیلنامه نویسی و در بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، پویا نمایی، طراحی پوستر و تصویرگری آیات قرآنی با یکدیگر رقابت کنند.


علاقمندانی که در بخش کتبی این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند منابع مورد نظر را در دهه دوم بهمن دریافت می‌کنند.


برگزیدگان هر رشته علاوه بر راهیابی به مرحله منطقه‌ای از جوایز و گواهی‌هایی که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است بهره‌مند می‌شوند.


دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در بخش شفاهی و کتبی مسابقه می‌توانند تا 5 اسفندماه و سایر بخش‌ها حداکثر تا تاریخ 15 اردیبهشت‌ماه سال 96 از طریق سایت www.farhamgi.atu.ir  کنند.



راهنمای ثبت نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی را از اینجا می‌توانید دانلود کنید و همچنین جهت ثبت نام در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به اینجا  و دریافت منابع این آزمون به اینجا می‌توانید مراجعه کنید.


poster mosabeghe ghoraan (2)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار