۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰۴:۱۷
کد خبر: ۶۸۸۳۷
anjomanha95 (11)

معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه در نشست هم‌اندیشی با دبیران انجمن‌های علمی-دانشجویی، یکی از مهمترین اولویت‌ها خود را توجه جدی به انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: صحبت کردن با دبیران و دانشجویان انجمن‌های علمی-دانشجویی به نوعی «خیلی کیف دارد»، چون مانند مطبوعات آدم را محاکمه می‌کنند.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی‌بجستانی در نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی‌دانشجویی دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به صحبت‌های برخی از دبیران انجمن‌های علمی و دانشجویی در این جلسه، گفت: طوری صحبت نکنید که ما هم بی‌انگیزه شویم.


وی با بیان اینکه در عرصه حرف و صحبت آزادیم که نقد کنیم، افزود: در عرصه عمل اما، به هر حال تیم جدیدی مشغول به فعالیت شده است و شک نکنید که ما در کار خود مصمم هستیم.


سلیمی‌بجستانی کارنامه کاری انجمن‌های علمی-دانشجویی را کارنامه کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دانست و اظهار کرد: ما آمده‌ایم تا کارها را سر و سامان بدهیم و اهل دررفتن هم نیستیم که زنگ را بزنیم و فرار کنیم.


وی در این‌باره اضافه کرد: لازم بود قبل از شروع کارها جلسه‌ای با انجمن‌های علمی و دانشجویی داشته باشیم ضمن‌ شنیدن حرف‌های شما، گام‌ها را رو به جلو برداریم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه بنده نکاتی که دانشجویان بیان می‌کنند را یادداشت می‌کنم تا آنها را مد نظر داشته باشم، گفت: قبل از اینکه در معاونت فرهنگی و اجتماعی مشغول شوم با برخی از دوستان مشورت‌هایی داشتم که این مشورت‌ها بسیار موثر بود و به همین دلیل نیز به صحبت‌ها، تحلیل‌ها، انتقادات و پیشنهادهای دبیران انجمن‌های علمی-دانشجویی توجه دارم.


وی افزود: به هر حال مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی به بنده واگذار شده است و باید برنامه‌های را طی چند ماه آینده به پیش ببریم.


سیلمی‌بجستانی با بیان اینکه از رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برای پیگیری مشکلات انجمن‌های علمی-دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری «قول‌هایی گرفته‌ است»، بیان کرد: باید با قدرت برنامه‌ها را به خصوص در زمینه انجمن‌های علمی-دانشجویی به پیش ببریم و در این راه نباید دچار درماندگی و یأس شویم.


وی با اشاره به اینکه کارشناسان فرهنگی به صورت جمعی و مشترک در زمینه قالب‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان نظارت می‌کنند، گفت: مقدمات این کار فراهم شده و طی 10 روز آینده اجرایی می‌شود که زمینه را برای به حداقل رساندن فضای شخصی فراهم می‌کند.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: بنده به صورت قلبی و خالصانه همین مسائل و مشکلات انجمن‌های علمی-دانشجویی را پیگیری می‌کنم که در این زمینه باید به همدیگر اعتماد داشته باشیم.


وی با بیان اینکه شیواترین زبان، عمل است، هم تاکید کرد: عمل کردن بهتر از همه حرف زدن‌ها و وعده دادن‌ها است.


سلیمی بجستانی با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی-دانشجویی رابط بین دانشجو و استاد و در نهایت رئیس دانشگاه هستند، افزود: همه ما جزو خانواده دانشگاه علامه طباطبائی هستیم و نباید به دنبال حاشیه‌ها باشیم.


وی تصریح کرد: به‌رغم همه مشکلات و درگیری‌های ذهنی که در زمینه فعالیت‌های معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی که دارم اما فراموش‌کار و پشت‌گوش‌انداز نیستم و قطعاً مشکلات انجمن‌های علمی و دانشجویی را تا رسیدن به راهکار و برطرف کردن آن‌ها دنبال می‌کنم.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه در فضای فعالیت‌های جمعی و تیمی باید اعتمادسازی باشد، اذعان کرد: همه مشکلات از بی‌تدبیری نیست و برخی مواقع ناشی از ساختار غلط است که باید اصلاح شود.


وی در ادامه به جمله شهید مطهری مبنی بر اینکه «سخت‌ترین کار در زندگی برپایی عدالت است» اشاره کرد و گفت: ما نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نیستیم و این مشکلات نیز از جایی شروع می‌شود که قانون را رعایت نمی‌کنیم.



راه‌اندازی سامانه فرهنگی برای حل مشکلات دانشجویان و فعالان دانشجویی


anjomanha95 (10)


سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به جمله مرحوم هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه «قانون را باید رعایت کنیم حتی اگر بد باشد» گریزی زد و یادآور شد: با رعایت چارچوب قانون حتی غلط، می‌توان  درصدد  تغییر آن برآمد و آن را اصلاح کرد.


وی با بیان اینکه رعایت سلسله مراتب اداری در مجموعه فعالیت‌های اجرایی بسیار مهم است و حتما باید رعایت شود، بیان کرد: نگاه بنده به فعالیت‌های دانشجویی بر اساس کمیت نیست بلکه به کیفیت توجه دارم.


سلیمی بجستانی تاکید کرد: در عین حالی که کمیت خوب است ولی مهم و اولی نیست و کیفیت مهمتر از کمیت است. ضمن‌آنکه نباید همه فعالیت‌ها را نیز جزو عملکرد به حساب بیاوریم، مثلاً یک لیوان جابه‌جا کردن که دیگر جز گزارش عملکرد محسوب نمی‌شود.


وی در ادامه به برگزاری نشست گفت‌و‌گوی ایران و جهان عرب در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به وضعیت موجود منطقه و مخدوش کردن چهره ایران میان مردم عرب‌زبان توسط دشمنان اشاره کرد و با مثال زدن این مورد گفت: این کار یک گام رو به جلو و بسیار جسارت‌آمیز بود و ما هم می‌توانیم این نشست را در سطح دانشجویی آن با حضور دانشجویان عرب‌زبان برگزار کنیم.


او نکته مهم در برگزاری چنین نشست‌هایی به همت انجمن‌های علمی-دانشجویی را مسئله «گفت‌و‌گو» دانست و تاکید کرد که «ما می‌توانیم بر اساس گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را حل کنیم.»



اهل پارتی‌بازی نیستم


anjomanha95 (12)


سلیمی بجستانی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات دانشجویان در زمینه فعالیت‌های علمی و فرهنگی با راه‌اندازی سامانه فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برطرف می‌شود.


وی با اشاره به اینکه استقلال انجمن‌های علمی دانشجوی بسیار مهم است و نباید وارد مسائل سیاسی و جناحی شوند، اظهار کرد: به هر حال هیئت نظارت نیز تشکل شده که نگذارد تا انجمن‌های علمی-دانشجویی وارد مسائل حاشیه‌ای سیاسی شوند.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که هماهنگی لازم برای تسریع روندهای مالی و بودجه جهت برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی و فرهنگی در اسرع وقت انجام شود.


وی افزود: با این کار دیگر به برنامه‌های انجمن‌های علمی-دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری لطمه وارد نمی‌شود.


این مسئول دانشگاه با اشاره به اینکه اهل پارتی‌بازی و جانبداری خاص از گروه و یا رشته‌ای نیست، اظهار کرد: اگر دانشجویان چنین مواردی را دیدند حتما بیایند و بگویند و یا اعتراض کنند.


در ادامه، سلیمی‌بجستانی به بخش جدا مانده معاونت فرهنگی و اجتماعی یعنی حوزه «اجتماعی» اشاره کرد و درباره آن گفت: اتفاقا یکی از مهمترین فعالیت‌های دوران آقای ملکی، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، برگزاری همایش در رابطه با خانواده و دانشگاه بود.


وی یادآور شد: در این همایش والدین نزدیک به یک هزار و 600 نفر از دانشجویان به دانشگاه آمده و از نزدیک با فضا و وضعیتی که فرزندان آنها در آنجا درس می‌خوانند، آشنا شدند.


وی افزود: مثلا در حوزه دانش‌آموختگان و یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی نیز نزدیک به 25 درصد از مدیران رده بالای کشور در این دانشگاه درس خوانده و یا فارغ‌التحصیل شدند که می‌طلبد در زمینه آنها کاری انجام شود.


سلیمی‌بجستانی یکی از مهمترین اولویت‌ها خود را توجه جدی به انجمن‌های علمی دانشجوی و کانون‌های فرهنگی و هنری برشمرد و تاکید کرد: صحبت کردن با دبیران و دانشجویان انجمن‌های علمی-دانشجویی به نوعی «خیلی کیف دارد»، چون مانند رسانه‌های جمعی و مطبوعات آدم را محاکمه می‌کنند.


سرپرست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با بیان اینکه بنده جسارتا هیچ‌قولی به شما نمی‌دهم ولی با تمام وجود مطالباتتان را پیگیری می‌کنم، افزود: امیدوارم مثل مدیری نباشم که شما بگوید این هم مثل بقیه آمد و رفت!



دلم برای انجمن علمی تنگ شده است


anjomanha95 (9)


در بخش دیگر این جلسه هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی-دانشجویی با معاون دانشجویی دانشگاه، عصمت مومنی، عضو هئیت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی که به عنوان مدیر نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست حضور داشت نیز ضمن تشکر از مدیران سابق فرهنگی دانشگاه، گفت: برای کسب اطلاعات و تجربه و لذت بردن از فعالیت‌های دانشجویی دور همدیگر جمع شده‌ایم تا فردای روزگار بتوانیم به عنوان یک فرد موثر و اثربخش در جامعه مفید باشیم.


وی با بیان اینکه در فراز و فرودهای زندگی باید به برطرف کردن مشکلات توجه داشته باشیم، اضافه کرد: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان جامعه باید از هم‌اکنون بتوانند با مسائل و مشکلات خود درگیر و آنها را حل کنند.


مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی هم در این نشست حضور داشت که وقت صحبت خود را به مریم ناظر، کارشناس کرسی‌های آزاداندیشی و مسئول سابق انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اختصاص داد.


ناظر با بیان اینکه «تازه فهمیدم چقدر دلم برای انجمن‌های علمی تنگ شده» به اذیت شدن فعالان انجمن‌ها در این مدت اشاره کرد و گفت: از سال 89 که انجمن‌های علمی-دانشجویی در دانشگاه شروع به فعالیت جدی کرد و تا الان که بسیاری از استادان دوست دارند که دانشجویان انجمن‌های علمی به سراغ آنها رفته و مشاور انجمن‌های علمی-دانشجویی شوند، رشد و پیشرفت بسیاری کرده‌ایم.


وی افزود: یکی از مهمترین دلایل این موفقیت تلاش خود دانشجویان در انجمن های علمی-دانشجویی بوده است که نگذاشتند این روند رو به رشد متوقف شود.


مسئول سابق انجمن‌های علمی-دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های کمی را مجبوریم که انجام دهیم، چون وزارت علوم آنها از ما می‌خواهد، بیان کرد: انجمن‌های علمی-دانشجویی دارای شورای مرکزی هستند که می‌تواند با برنامه‌ریزی این فعالیت‌ها کمی را انجام دهد تا بتوانند در زمان تعیین شده به فعالیت‌های کیفی خود بپردازند.


وی برای نمونه، به فعالیت‌های انجمن علمی-دانشجویی مدیربیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و افزود: این انجمن با برنامه‌ریزی، ظرفیت‌هایی را در دانشکده خود ایجاد کرد که توانست به عنوان انجمن علمی-دانشجویی برتر کشور انتخاب شود.


ناظر با بیان اینکه دبیران انجمن‌های علمی باید با تلاش و جدیت مطالبات را از مدیران و مسئولان پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: می‌توان با تشکیل جلسات مداوم زمینه را برای تسریع امور برطرف کردن مشکلات فراهم کرد.


گفتنی است در این نشست دبیران انجمن‌های مختلف دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی به بحث و تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی پرداختند. سخنان دبیران انجمن‌های علمی را می‌توانید اینجا بخوانید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار