۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۷۹۱۱
Tajdide Beyat Daneshgahian ba arman haye emam khomeini (30)

معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: امروزه وظیفه دانشجویان تحلیل کردن اهداف انقلاب اسلامی است.


به گزارش عطنا، صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه، استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی به صورت دسته‌جمعی با حضور در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های انقلاب  تجدید بعیت کردند.


در این مراسم، حسین سلیمی بجستانی هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) را، گرامی‌داشت آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در دهه فجر مناسک‌ بسیاری وجود دارد که هر ساله تکرار می‌شوند و نماد انقلاب اسلامی هستند.


وی افزود: امسال این آیین بهتر از دوره‌های قبل برگزار شد، کامل شدن فضای مرقد و برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای همراهی همکاران دانشگاهی موجب شد تا برنامه خوبی برگزار شود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان این که هر یک از روزهای دهه فجر منتسب به نامی است، گفت: امروز هفدهم بهمن‌ماه روز تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام امت و رهبر انقلاب است.


وی با ابراز امیدواری از برگزاری هرچه بهتر این مراسم در سال‌های آینده خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام، معاون فرهنگی وزارت علوم، سیدضیاء هاشمی و گروه‌هایی به نمایندگی از سایر دانشگاه‌های کشور در این مراسم شرکت کردند.


سلیمی‌بجستانی در رابطه با دهه فجر، خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در زمان‌های گذشته صرفا حضور دانشجویان مطرح بود اما امروزه وظیفه دانشجو تحلیل کردن اهداف انقلاب اسلامی است و انتظار می‌رود دانشجویان با نگاه منطقی این موضوع را ارزیابی کنند و خود را عضوی از این انقلاب بدانند چرا که این دانشجویان هستند که ثمره انقلاب هستند.


Tajdide Beyat Daneshgahian ba arman haye emam khomeini (28)


وی ادامه داد: هرچند این حس در دانشجویان وجود دارد اما نیازمند تقویت است و این وظیفه ماست که برای پویایی هر چه بیشتر آرمان ‌های انقلاب و عمل به این‌ مهم آن را یادآوری کنیم.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با اشاره به موفقیت جامعه دانشگاهی در حوزه علوم انسانی، یادآور شد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاهی بومی کردن علوم انسانی است و تلاش دارد نوعی تربیت را در جامعه ایجاد کند که با میثاق‌های اصلی اش مطابقت داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه نباید چشم‌مان به دست بیگانه باشد، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد تغییری در جامعه اتفاق بیفتد باید از بومی‌‌سازی علوم انسانی شروع کرد که این امر در دستورات دانشگاه‌های علوم انسانی به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار