۰۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۵۹۹۹
sakht-v-saz-khabgah-27

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۷۵ هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه هستند؛ برای ساماندهی این دانشجویان به ۳۰۰ خوابگاه نیاز داریم.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در برنامه پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ایران گفت: یکی از مشکلات ما در صندوق رفاه دانشجویان، بحث وام شهریه است که این وام در ردیف تملک قرار گرفته و متأسفانه هر سال ما برای تخصیص این وام با مشکل مواجه هستیم.


وی ادامه داد: سال ۹۳ این تخصیص صفر بود، سال گذشته نیز با پیگیری‌های وزیر علوم، تنها ۴۰ درصد این وام اختصاص یافت که ۳۷ میلیارد آن به وزارت علوم رسید؛ این در حالی است که ما سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام شهریه ارائه دادیم که اکثر آن از درآمدهای اختصاصی بود.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: سال گذشته در نیمسال اول چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و نیمسال دوم پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان وام شهریه به مؤسسات غیرانتفاعی ارائه دادیم که امسال در نیمسال اول چهار میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان وام شهریه به دانشگاه‌های غیرانتفاعی ارائه دادیم و امیدواریم که در نیمسال دوم آن را افزایش دهیم.


وی در ادامه به بحث یارانه تغذیه اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان به دانشگاه‌های غیرانتفاعی یارانه تغذیه اختصاص دادیم که امسال به ۱۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است و امیدواریم در ترم آینده آن را افزایش دهیم.


یزدان‌مهر در ادامه به ساماندهی خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی انجام شده است و در همه استان‌ها با همکاری دانشگاه‌ها بر آنها نظارت می‌شود. نماینده صندوق رفاه حضور دارد و همچنین با همکاری سازمان مدیریت از سال آینده تسهیلات ارزان قیمت به دانشگاه‌ها و بخش خصوصی که بخواهند خوابگاه ایجاد کنند، ارائه می‌شود؛ بدین‌صورت که ۲۵ میلیارد تومان دولت و ۴۰ میلیارد تومان صندوق رفاه به عنوان سود بانکی در اختیار دانشگاه و بخش خصوصی قرار می‌دهد.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه به کمبود فضای خوابگاهی اشاره و تصریح کرد: ۷۵ هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه هستند و برای آن به ۳۰۰ خوابگاه نیاز داریم تا دانشجویان خوابگاهی را ساماندهی کنیم و این در بودجه سال ۹۶ دیده شده است.


وی درباره تضامین وام‌های دانشجویی نیز گفت: از سال ۵۳ تاکنون ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات سنواتی انباشته شده است و اگر به بحث تضامین به صورت جدی ورود پیدا نکنیم، این مطالبات بیشتر می‌شود و ما هم درصدد هستیم تا هم این وام پرداخت شود و هم برای دریافت وام دچار مشکل نشویم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار