۲۵ دی ۱۳۹۵ ۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۴۹۸۵
bazdid az pazhuheshgah olum ensani hend

استادان دانشکده علوم انسانی هند به همراه مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دهلی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بازدید کردند.


به گزارش عطنا به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در این بازدید پروفسور «ابهی کومار سینک» رئیس دانشکده علوم انسانی هند، استاد تاریخ و فرهنگ باستان و رابط مرکز مطالعات ایران و هندوستان به همراه پروفسور «علیم اشرف خان»، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دهلی هند با دکتر «حسینعلی قبادی» رئیس پژوهشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار استادان زبان و ادبیات فارسی و تاریخ و باستان‌شناسی هند و اعضای پژوهشکده زبانشناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ضمن مرور پیشینه و اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی ایران و هند به معرفی فعالیت‌های انجام شده در راستای احیا، شناسایی و جذب مخاطبان زبان فارسی در هند و ایران پرداختند.


قبادی نیز با تاکید بر اهمیت نگرانی‌های استادان زبان فارسی برای اعتلای هرچه بیشتر این زبان در هند و ایران، عنوان کرد: اگرچه ایران بهترین راه برای ورود به بازار آسیای میانه و افغانستان به شمار می‌آید؛ اما عالمانه‌ترین و مقتدرانه‌ترین استراتژی این است که بدون هرگونه پیش‌داوری و با نگاه به تمدن و اشتراکات فرهنگی و تاریخی به همکاری‌های مشترک بیاندیشیم و گام‌های مناسبی را برای برقراری صلح در منطقه برداریم.


وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه و مناطق درگیر خشونت که حایلی بین ایران و هندوستان به شمار می‌آیند، گفت: ظرفیت‌های تمدنی مشترک ایران و هند علاوه بر کمک به گسترش روابط بین دو کشور برای زدودن اختلافات، کمک می‌کند تا بتوانیم گام‌های مثبتی را به سمت جهانی عاری از خشونت برداریم.


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، هدایایی را به رسم یاد بود تقدیم پروفسور ابهی کومار سینک و پروفسور علیم اشرف خان کرد.


«مصطفی عاصی»، رئیس پژوهشکده زبان شناسی، «سیروس نصرالله‌زاده»، معاون پژوهشکده زبان شناسی، «آزیتا افراشی»، مدیرگروه زبان شناسی نظری، «حمیدرضا دالوند»، عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی و «فرزانه گشتاسب» مدیر گروه زبان‌های باستانی به همراه «سید سجاد علم‌الهدی»، رئیس پژوهشکده مطالعات تطبیقی اقتصاد و «سید محمدرحیم ربانی‌زاده» معاون اداری، مالی و منابع انسانی پژوهشگاه نیز در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار