۲۲ دی ۱۳۹۵ ۰۲:۳۶
کد خبر: ۶۴۶۷۹
neshast-shahed-isargar-ostad-moshaver-32

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم خبر داد: اولین دوره جشنواره آموزش و پژوهش ملی ایثار، اسفندماه با مشارکت وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.


سیدمهدی حسینی، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان دانشجویان وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگار عطنا طرح شاهد را فی نفسه اقدامی مثبت دانست و اظهار کرد: در احادیث و روایات به مقوله مشورت توصیه فراوانی شده‌است و در دانشگاه هم به واسطه ماهیت علمی طبیعتا بهترین شکل و سیاق خود را نمایش می‌دهد.


او ادامه داد: البته این طرح خوب در زمینه پیاده‌سازی و اجرا دچار مشکلاتی است که تلاش داریم تا در بخش نرم‌افزاری و سخت افزاری آن را تعریف کنیم تا اشکالات موجود مرتفع شود.


حسینی در رابطه با عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در اجرای این طرح هم گفت: دانشگاه علامه در حوزه شاهد و ایثارگر جزو دانشگاه‌های برتر و موفق و اکثر طرح‌های آن همراه با موفقیت و خلاقیت بوده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزارت علوم برنامه‌ریزی خود را با شعار عزت‌مندی و توانمند‌سازی دانشجویان استوار کرده است.


وی اضافه کرد: در حوزه عزت‌مندی، ما در حال بازنگری در مقررات هستیم تا خدمات ارائه شده به شأن دانشجوی ایثارگر لطمه وارد نکند، همچنین در حوزه توانمند سازی طرح‌هایی در دست بررسی است، از جمله این که بنا داریم با کانون ایران تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم تا دانشجویان شاهد و ایثارگر را در بحث زبان‌های خارجی تقویت کنیم.


حسینی یادآور شد: در بخش فعالیت‌های پژوهشی در اسفندماه اولین دوره جشنواره آموزش و پژوهش ملی ایثار برگزار خواهد شد که با مشارکت وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از برترین‌های پژوهشی و آموزشی این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد.


گفتنی است در ماده اول طرح شاهد که 9/8/85 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است به شرح ذیل است: «تربیت، آموزش و رشد همه جانبة فرزندان شاهد و فرزندان ایثارگران با بسیج همه امکانات رسمی کشور و تشویق سرمایه‌ها و امکانات مردمی جهت فراهم آوردن شرایط مطلوب اسلامی در جهت شکوفائی فرهنگی و الگو ساختن این یادگاران عزیز آن «تبار خونبار» به
منظور آن که رسالت بزرگ پدران بزرگوار خود را به دوش کشند و در راه تهذیب و تحصیل خود با الهام از روح پرفتوح سربازان امام زمان «ارواحنافداه» تلاش وافر کنند و با کسب دانش و معنویت اسلامی امور جامعة خویش را به‌دست گیرند».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار