۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۴۳۴۴
neshast-khabari-korsi-azadandishi-salimi-25

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تصمیم برای بودن یا نبودن پایان نامه‌ها باید برعهده دانشگاه‌ها و مراکز علمی باشد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: به نظر می‌رسد که اتخاذ تصمیم درمورد نگارش یا عدم نگارش پایان نامه برای دوره‌های کارشناسی امری است که باید برعهده دانشگاه‌ها قرار گیرد.


وی گفت: طبیعت متفاوت رشته‌های تحصیلی و شیوه‌های مختلف آموزش و پژوهش ممکن است اقتضائاتی به وجود بیاورد، به طور نمونه رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاهی بیشتر با رویکرد کاربردی ارائه شود؛ از این روز کارورزی و یا تحقیق عملی در آن برجسته تر شود و چیزی مانند پایان نامه نیاز داشته باشد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: در جای دیگری شاید همین درس جنبه نظری داشته و نیاز به پایان نامه نداشته باشد.


سلیمی خاطرنشان کرد: براین اساس معتقدم تصمیماتی از این دست را باید به خود دانشگاه‌ها سپرد تا بتوانند خود را با نیازها و تحولات روز سازگارتر کنند.


محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیشتر گفته بود، درخصوص وضعیت پایان نامه‌ها در کشور برخی مقررات باید تغییر کند به ویژه در مقطع تحصیلی کارشناسی ضرورتی به تهیه پایان نامه وجود ندارد.


به گفته مخبر دزفولی، گزارش‌های زیادی درمورد سرقت و تقلب علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد و با توجه به این تخلفات، اعضای شورا بر این باورند که ضرورتی ندارد که دانشجوی مقطع کارشناسی پایان نامه ارائه دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار