۱۹ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۴۱۷۸
todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-7

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی در مراسم تودیع خود گفت: : اگر کسانی بخواهند حرف‌های دیگری درمورد استعفای بنده بگویند، بدانند که نسبت بنده و آقای سلیمی اصلا مسائل اجرایی و مدیریتی نیست بلکه رابطه بسیار دوستانه و مشفقانه است.


به گزارش عطنا، حسن ملکی که در مراسم معارفه معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شورای ریاست این دانشگاه سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر زندگی را مجموعه‌ای از تجربه‌ها تلقی کنیم که همینطور هم هست از یک نظر این دوران حدود 15 ماهه مسئولیت ما در معاونت فرهنگی، فصلی از تجربه‌های زندگی بود.


وی با بیان اینکه «زندگی به مثابه کتابی است» ادامه داد: شاید ابتدای تولد انسان بخشی از آن به صورت غیرارادی و نوشته دست دیگران و عوامل محیطی است ولی بخش عمده به دست خود انسان تا زمانی که دنیا را ترک می‌کند، نگاشته می‌شود، این کتاب زندگی است که انسان از خود باقی می‌گذارد، و این هم فصلی از کتاب زندگی ما بود.


ملکی به وصف مدیریت سلیمی در دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت و اظهار کرد: آقای سلیمی در دانشگاه علامه مدیریت نجیبانه دارند و نجابت با مدیریت متناقض نیست بلکه جمع کردن این دو ویژگی کنار هم یک هنر مدیریتی می‌خواهد که انسان هم مدیر و هم نجیب باشد.


وی افزود: مدیریت نجابتی را اینطور تعریف می‌کنم که بر انسان‌ها مدیریت کردن با حفظ کرامت انسانی است و اگر چنین ویژگی در جایی باشد که در دانشگاه علامه طباطبائی با سبک مدیریتی آقای سلیمی تحقق یافته است، آنجا را باید قدر دانست.


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-18


معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه حقیقتاً در ابتدای آمدن بنده برای تصدی معاونت فرهنگی، دستور آقای سلیمی را با جان و دل پذیرفتم، افزود: اگر پیوند بین نجابت و مدیریت را در مدیریت فعلی دانشگاه علامه طباطبائی مشاهده نمی‌کردم شاید به آسانی وارد این عرصه نمی‌شدم.


وی اضافه کرد: البته مدیریت دکتر سلیمی را دوستان دیگری نیز قبل از ما در قالب عقلانیت، منطق و آزادی معقول بین اعضای هیئت علمی توصیف‌های متعددی کرده‌اند ولی بنده نجابت وی را مطرح کرده و افتخار می‌کنم که در دوران آقای سلیمی در دانشگاه علامه خدمت ‌کنم.


ملکی با بیان اینکه «بنده خسته نیستم» به بیان وصف حال خود برای خدمت به دانشگاه علامه پرداخت و اذعان کرد: بنده حاضرم تا زمانی که عصا به‌دست دارم در خدمت دانشگاه علامه و آقای سلیمی باشم.


وی در ادامه به موضوع استعفای خود از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اشاره کرد و گفت: علت تقاضای بنده برای استعفا از معاونت فرهنگی فقط تغییر موقعیت بوده و بَس! و علت خاص دیگری ندارد.



درخشش بخش فرهنگی دانشگاه در جشنواره‌های ملی


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-1-2


ملکی افزود: اگر کسانی بخواهند حرف‌های دیگری درمورد استعفای بنده بگویند، بدانند که نسبت بنده و آقای سلیمی اصلا مسائل اجرایی و مدیریتی نیست بلکه رابطه بسیار دوستانه و مشفقانه است.


وی با بیان اینکه فرد در جاده مدیریتی برخی مواقع احساس می‌کند باید یک توقفی کرده و به قول دوستان استراحت و نفسی چاق کند، بیان کرد: خوشحال هستم که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی را زمانی ترک می‌کنم که انتظارات را برآورده کرده‌ام.


معاون سابق فرهنگی و اجتماعی گفت: البته این را نمی‌گویم که تعریف و تمجید از خودم باشد بلکه گزارش‌گونه می گویم که توانستیم تا حدودی انتظارات را برآورده کنیم.


وی افزود: آقای سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای مسئولیت بنده در معاونت فرهنگی و اجتماعی طی نامه‌ای انتظاراتی را بیان کردند که از همه آن موارد جز در یک مورد، چند برابر انتظارات قدم برداشته‌ایم.


ملکی با بیان اینکه به‌دست آوردن رتبه اول در میان 130 دانشگاه کشور در جشنواره ملی رویش، کم افتخاری نیست، خاطرنشان کرد: در جشنواره ملی حرکت، انجمن‌های علمی رتبه دوم را کسب کردیم. در کرسی‌های آزاداندیشی رتبه اول را به‌دست آوردیم و صدای‌مان درنیامد، چون میزبان بودیم و بگویند خودشان را تبلیغ می کنند.


وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی در گوشه‌ای از پازل دانشگاه قرار داشت و به رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت، فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و بنده نیز افتخار دارم که این فعالیت‌ها را در دوران مدیریت آقای سلیمی در دانشگاه علامه طباطبائی داشته باشم.



دو معاونت را ادغام نکنید


todi-moaarefe-moaavenat-farhangi-26


ملکی با بیان اینکه اعتقاد دارم هر جا که ارز‌ش‌های انسانی وجود دارد، آنجا باید ایستاد و خدمت کرد، گفت: هر جا نیز کرامت انسانی لطمه ببیند باید آنجا را ترک کرد.


وی یادآور شد: آقای سلیمی مدیریت کریمانه‌ای دارند و تصور می‌کنم تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی خواستار استمرار مدیریت و فعالیت‌های وی در دانشگاه هستند.


ملکی در زمینه ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه علامه که فعلا معلوم نیست این ادغام صورت بگیرد، گفت: با توجه به تجربه 15 ماه زیسته در معاونت فرهنگی و اجتماعی از رئیس دانشگاه تقاضای می‌کنم که به سمت ادغام این دو معاونت نروند.


وی با بیان اینکه البته از این به بعد بنده کاره‌ای نیستم و آنچه که بیان می‌کنم حاصل دغدغه‌ای از تجربه در معاونت فرهنگی و اجتماعی است، گفت: با توجه به گستره بوده فعالیت‌ها در معاونت فرهنگی و اجتماعی اگر با معاونت دانشجویی ادغام صورت بگیرد، برداشت من این است که معاونت فرهنگ و فرهنگ لطمه می‌بیند.


ملکی بیان کرد: در همین جا که چهره به چهره و رودرو با آقای سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی قرار دارم، می‌گویم، ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی از نظر تشکیلاتی نقطه تلاقی با معاونت دانشجویی نداشتیم و اگر هم کم کاری صورت گرفته به این دلیل بوده است.


وی با بیان اینکه مشکلات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی ساختاری و درونی است و ربطی به بیرون ندارد، گفت: این معاونت در درون نیاز به کار دارد و دوستان ما نیز برنامه‌ای آماده کرده بودند و اگر عمر مدیریتی باقی می‌ماند در یک ماه آینده چارت تشکیلاتی جدید خدمت شما تقدیم می‌شد.


ملکی خاطرنشان کرد: دوستان این تعبیر طنزگونه بنده رو تحمل کنید، معاونت فرهنگی و اجتماعی تغییر ساختاری لازم ندارد و بیشتر صافکاری لازم دارد. فرورفتگی‌ها در معاونت فرهنگی را باید صاف کرد و رنگ‌رفتگی‌ها را باید رنگ‌آمیزی کرد. یعنی در واقع در درون معاونت فرهنگی انحنا و فرورفتگی وجود دارد که باید آن‌ها را اصلاح کرد.


وی در ادامه به مخالفت آقای سلیمی با ادغام معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و خطاب به آقای سلیمی گفت: شما از مخالفان ادغام بودید چگونه به این اندیشه رسیده‌اید.


ملکی درهمین زمینه یادآور شد: در گذشته اگر می‌خواستند فردی را حذف کنند به تشکیلات اداری یک سیلی زده و یا بخشی را اضافه و یا حذف می‌کردند، البته این از شأن و موقعیت آقای سلیمی به دور بوده و اکنون نیز چنین چیزی رخ نداده است و بنده نیز استعفاء داده‌ام.


وی با بیان اینکه در واپسین صحبت‌های خود به عنوان فردی از معاونت فرهنگی و دانشجویی خواستار عدم ادغام با معاونت دانشجویی هستم، گفت: آقای سلیمی هنوز که تصمیم قطعی را در زمینه ادغام این دو معاونت نگرفته‌اید، احساس بنده این است که این دو را به طور موازی در کنار هم داشته باشید و به رفع نواقص و مشکلات معاونت فرهنگی بپردازید.


معاونت سابق فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: البته در دانشگاه شخصیت‌های متعددی وجود دارند که ‌توانند قوی‌تر و تواناتر از بنده بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی را اداره کنند.


وی خطاب به سلیمی بجستانی سرپرست جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: یک سری فعالیت‌هایی در معاونت فرهنگی به صورت کلان تدوین شده است و وقتی شما در آنجا مستقر شدید، همکاران آنها را گزارش می‌دهند. ما برخی جمله‌ها را تمام کردیم و نقطه گذاشتیم. جمله‌هایی نیز ناتمام است که امیدواریم با همت بلند شما کنار آنها نقطه گذاشته شود.


گفتنی است در پایان این مراسم از حسن ملکی تقدیر و مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به حسین سلیمی‌بجستانی واگذار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار