۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۴۰۱۱
karbala

ستاد عمره و عتبات دانشجویی در خصوص مجوز خروج از کشور دانشجویان برای سفر به کشور عراق توضیحاتی را ارایه کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشجویی، با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت مقدس سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، حتما می‌بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.


صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا انجام می‌پذیرد. برای صدور این مجوز کافیست دانشجویان مشمول موارد خواسته شده در دفترچه راهنما را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استان‌های سراسر کشور دهند.


دانشجویان مشمولی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، باید به موارد زیر توجه کنند:


با توجه به اینکه دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن حداقل یک ماه به طول می‌انجامد و برای سفر حتما باید این مراحل طی شود، زائرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند نسبت به زائرینی که گذرنامه دارند زودتر اقدام کنند.


تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفند ماه است، باید تا ۲۰ دی ماه و برای کاروان‌های فروردین به بعد تا اول بهمن ماه فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.


نیازی به تنظیم سند در دفترخانه‌ها نیست چون هزینه آن بالاتر و لازم است زائرین مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنند.


زائرینی که می‌خواهند مراحل ثبت مجوز خروج خود را پیگیری کنند، می‌توانند از طریق کد سخا(از پلیس+۱۰ بگیرید) و کد ملی در سامانها evazifeh.epolice.ir قدام کنند.


بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه هستند که دارای ۵ سال اعتبار است، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور آنها صادر و در سیستم ثبت شود.


در صورتی که این دسته از دانشجویان این کار را انجام ندهند از خروج از کشور آنها در مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد. فرق این دسته از زائرین با دیگران آن است که نیازی به صدور گذرنامه ندارند و فقط باید مجوز خروج از کشور بگیرند.


با توجه به اینکه کاروان‌های عتبات دارای ویزای گروهی است، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد ازخروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروانی دیگر اعزام شوند.


دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل کنند.


دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهد نامه محضری که فرم‌های آن در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است کافیست با تحویل فرم‌های مذکور به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.


زائرین مشمول که دارای گذرنامه نیستند، بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.


صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات به آگاهی زائرین خواهد رسید. مدارک لازم جهت دریافت گذرنامه در سایت epolice.ir موجود است.


دانشجویانی که در ارگان‌های نظامی مشغول به خدمت هستند یا بورسیه مراکز خاص هستند و طرح خدمت خود را می‌گذرانند می‌بایست جهت خروج از حفاظت اطلاعات یگان خدمتی خود مجوز خروج دریافت کرده و در ادارات گذرنامه ثبت کرده باشند.


دانشجویانی که با معافیت تحصیلی قبلا گذرنامه دریافت کرده‌اند و بعد از دریافت گذرنامه کارت پایان خدمت گرفته‌اند می‌بایست حتما با مراجعه به اداره گذرنامه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را در سیستم گذرنامه ثبت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار