۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۳۹۵۴
taghavi zad

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران از اشتغالزایی جوانان با دست یافتن به رشد اقتصادی، خبر داد و گفت: رشد اقتصادی موجب این می‌شود که فضای کسب و کار در کشور فراهم شود.


به گزارش عطنا، «مهدی تقوی» در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد بسیار خوب عمل کرده و تورم را از بالای 40 درصد به زیر ده درصد رسانده است. انتقادات به شخص رئیس جمهوری در این حوزه غیر منصفانه است و باید فردی مثل احمدی نژاد رئیس جمهوری شود تا منتقدان قدر روحانی را بدانند.


او بااشاره به تاثیر رشد اقتصادی بر اشتغال جوانان بیان کرد: دولت یازدهم در زمینه اقتصادی عملکرد خوبی داشته و این حاصل زحمات روحانی و اعضا کابینه دولت یازدهم است. وقتی رشد اقتصادی افزایش پیدا کند، بدون شک زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده و معزل بیکاری حل می‌شود.


تقوی در ادامه در خصوص تاثیر افزایش تولید نفت بر شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در دولت نهم و دهم ما می‌توانستیم حدود یک میلیون بشکه در روز نفت به فروش برسانیم ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و دیپلماسی قوی زنگنه و همکارانش در وزارت نفت توانستیم به حق خود در فروش نفت به ماقبل از تحریم برسیم. در حال حاضر میزان تولید و فروش نفت، نسبت به دولت احمدی نژاد افزایش 2.5 برابری داشته و این موضوع اثرات مثبتی در اقتصاد کشور ما بوجود خواهد آورد.


این استاد دانشگاه در خصوص افزایش نرخ ارز در دو ماه گذشته گفت: با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، همه منتظر این بودند که نرخ ارز در کشور با کاهش روبرو شود ولی این اتفاق نیفتاد و باکمی افزایش روبرو شد که این هم موضوع با آغاز سال میلادی طبیعی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار