۱۵ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۶۳۶
0000

موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه با همکاری شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم همایش بین‌المللی دو روزه «جاده ابریشم و دیپلماسی ترابری» را در تاریخ ششم و هفتم بهمن‌ماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌کند.


به گزارش عطنا، در این کنفرانس کشورهای جاده ابریشم شامل چین، روسیه، هند، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان حضور دارند.


بنابراین گزارش، حمل و نقل چند منظوره اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ظرفیت‌های گردشگری و همکاری‌های فرهنگی، توسعه پایدار و ترابری، بیمه و ترابری، امنیت و ترابری، صلح و دیپلماسی، قوانین تجاری و اقتصادی، نقش سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در پیشبرد دیپلماسی ترابری و مزیت‌های رقابتی در جاده ابریشم محورهای این همایش عنوان شده‌اند.


دبیر این همایش و رئیس مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو درباره برگزاری این همایش گفت: «مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو، به عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی و به عنوان یک دانشکده منطقه‌ای، در ارتباط با مباحث مطروحه، همایش بین‌المللی دیپلماسی ترابری و جاده ابریشم را با هدف بررسی راه کارها و دست یافتن به ایده‌های نو در سطح علمی بین‌المللی و برای جذب سرمایه و چگونگی گسترش خطوط ترابری جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی برگزار می‌نماید. این همایش همچنین تلاش دارد تا دیگر موارد اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سیاسی حوزه جاده ابریشم را با رویکرد ترابری مورد بررسی و تبیین قرار دهد.»


آتوسا گودرزی درباره جاده ابریشم و موقعیت استراتژیک آن از اعصار گذشته تا به امروز تشریح کرد: «جاده ابریشم در سده‌های پیشین بخش‌های جنوبی و مرکزی آسیا را از طریق شبکه وسیع تجاری به یکدیگر متصل می‌کرد. گرچه شکل‌گیری جاده ابریشم بر پایه  تجارت، مبادله و انتقال کالا بود اما ایده‌ها، فرهنگ‌ها و فناوری‌های آن دوران از طریق این شبکه جاده‌ای به دیگر کشورها منتقل می‌شد. ویژگی و موقعیت مکانی جاده ابریشم، موجب شده تا بسیاری از کشورها به دنبال احیای آن باشند و حتی مسیر آن را به سمت دیگر کشورها امتداد دهند.»


وی افزود: «در دهه‌های اخیر پروژه‌های جاده ابریشم جدید از سوی بسیاری از کشورها در سطح منطقه و حتی خارج از حوزه جاده ابریشم مطرح شده است و با دقت و جدیت دنبال می‌شود. در این شرایط جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات فرهنگی که با بسیاری از کشورهای حوزه جاده ابریشم دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی‌اش، می‌بایست نقش برجسته‌ای در احیای این شبکه ارتباطی داشته باشد. علاوه بر گستره فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی، وجود منابع انرژی در خلیج فارس و دریای خزر نقش تأثیر گذاری در ایجاد راه‌ها و کریدورهای جدید برای بازارهای مصرف در حوزه جاده ابریشم و دیگر نقاط جهان را فراهم می‌سازد.»


 


srtd_posterfull_fa


علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی http://srtd.atu.ac.ir/  مراجعه کنند و یا با شماره 88725526(021) تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار