۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۳۴۳۸
nighrekar-memari

عبدالحمید نقره‌کار در نخستین اجلاس ملی کمیته‌های دستگاهی گفت: این مباحث میان‌دانشی، ترجمه‌ای و تقلیدی که امروز در حوزه هنر، معماری و شهرسازی وجود دارد، جزء پرخاطره ترین مسائل و نیازهای کشور است و به عقیده من مشکل اساسی دانشگاه‌ها است.


به گزارش عطنا، نخستین اجلاس ملی کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه‌های سراسر کشور صبح دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


با اشاره به مظلومیت و ضرورت مباحث میان‌دانشی در میان سایر گروه‌های علمی اظهار کرد: در علوم انسانی با توجه به مباحث و مبانی عظیم فرهنگی- اسلامی، مسئله خیلی پیچیده نیست ولی تعجب می‌کنم که چرا در مباحث علوم انسانی خیلی زودتر و بیشتر از این به نظریه‌پردازی و نوآوری که امروز ضرورت جهانی است، وارد نشدیم.


رئیس کرسی‌های معماری و شهرسازی ادامه داد: ما در هر مسئله‌ای در حوزه علوم انسانی وارد شدیم، چه از لحاظ ساختاری و چه از نظر محتوایی بدیهیات اسلامی آنقدر غنی و عظیم است که به راحتی می‌توان نظریه‌های جدید در سطح جهانی و بین‌المللی ارائه کرد.


او با بیان اینکه در حوزه فنی- مهندسی نیز مسئله چندان پیچیده نیست، گفت: چون به وسیله مهندسی معکوس از دست‌آوردهای این حوزه می‌توان استفاده کرد، باید گفت از این لحاظ خیلی احساس عقب‌ماندگی نمی‌کنیم اما فاجعه در مباحث هنر، معماری و شهرسازی است.


وی تاکید کرد: این مباحث میان‌دانشی، ترجمه‌ای و تقلیدی که امروز در حوزه هنر، معماری و شهرسازی وجود دارد، جزء پرخاطره‌ترین مسائل و نیازهای کشور است و به عقیده من مشکل اساسی در دانشگاه‌ها و اساتید است.


نقره‌کار در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری گفت: امیدواریم با اهمیتی که ستاد مرکزی، شورای انقلاب فرهنگی و رؤسای محترم دانشگاه‌ها به اهمیت نظریه‌پردازی در مباحث دانشی به ویژه در رشته‌های هنر، معماری و شهرسازی می‌دهند، زندگی شهری ما بهبود پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار