۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۳۴۲۷
ejlas-komite-korsi-nazarie-pardazi-11

عبدالحسین خسروپناه در نخستین اجلاس ملی کمیته‌های نظریه‌پردازی گفت: کرسی‌های نظریه‌پردازی متعددی در کشور برگزار شده که استادانی که امروز از آنها تقدیر شد، کسانی هستند که نظریه‌های آنها غالبا نظریه‌های کاربردی در حوزه روش‌شناسی در علوم اجتماعی، معماری و شهرسازی است.


به گزارش عطنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی با اشاره به اینکه ما در کشور با دو نوع کرسی مواجه هستیم گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و علمی از جمله آنها است که هرکدام شرایط خاص خود را دارد.


او ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی کرسی‌های فرهنگی هستند که معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها متولی آن هستند و معمولا در مراسم و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود لذا معاونت فرهنگی وزارت علوم عهده‌دار سیاست‌گذاری در این حوزه است.


وی با اشاره به اینکه مسئولیت کرسی‌های علمی به عهده معاونت پژوهشی است، اظهار کرد: این نشست مربوط به کرسی‌های علمی است و استادانی که از آنها تقدیر به عمل آمد، استادانی هستند که در این کرسی‌ها از دیدگاه‌های موفقی برخوردار هستند.


خسروپناه با بیان اینکه کرسی‌های علمی نیز به دو صورت ترویجی و تخصصی یا نظریه‌پردازی هستند، گفت: کرسی ترویجی به این صورت است که صاحب‌نظر در نشست شرکت می‌کند و به بیان نظر خود می‌پردازد و درنهایت یک یا دو استاد دیگر او را نقد می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: در کرسی‌های نظریه‌پردازی وقتی صاحب نظر ایده خود را معرفی می‌کند و طرحش در کمیته دستگاهی دانشگاه مصوب می‌شود، در شورای علمی مربوطه در دبیرخانه که جمعی از شخصیت‌های استاد تمام حضور دارند، هیئتی از داوران و ناقدان به بررسی آن می‌پردازند.


دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی با اشاره به اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی متعددی در کشور برگزار شده، تصریح کرد: این تعداد استادانی که امروز از آنها تقدیر شد، کسانی هستند که نظریه‌های آنها پذیرفته شد که غالبا نیز نظریه‌های کاربردی در حوزه روش‌شناسی در علوم اجتماعی، معماری و شهرسازی ارائه کردند.


او در پایان سخنان خود به فعالیت پنج کرسی در دبیرخانه اشاره کرد و افزود: کرسی‌های علوم رفتاری، هنر و معماری، علوم اجتماعی، علوم نقلی و علوم عقلی از جمله آنهاست که همه نظریه‌ها در نهایت وارد یکی از این کرسی‌ها می‌شوند و بعد از پذیرش کمیته دستگاهی مورد تایید داوران و ناقدان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار