۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۳۴۰۴
nili

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها در فضای انتخابات بیان مطالبات واقعی مردم است.


به گزارش عطنا به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تقدیر از کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی برگزیده دانشگاه تهران در جشنواره ملی رویش گفت: این‌گونه نیست که فعالیت فرهنگی تنها مربوط به بخش فرهنگ دانشگاه باشد، ما در دانشگاه در حوزه‌های آموزش و پژوهش و دیگر بخش‌ها نیز باید فعالیت فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.


وی افزود: در واقع فعالیت فرهنگی برای ما بخش مهمی از فرآیند تربیت نیروی انسانی کارآمد بشمار می‌رود.


رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت آماده ساختن دانشجویان برای حضور موثر در جامعه اظهار داشت: یکی از وظایف ما این است که بستری فراهم کنیم تا دانشجویان در طول تحصیل خود در کنار وظایف آموزشی و پژوهشی بتوانند آمادگی خود را برای حضور مؤثر و مفید در جامعه به دست آورند.


محمود نیلی احمدآبادی عنوان کرد: در حقیقت تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی که از طریق مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی قابل کسب است، یکی از اهداف مهم دانشگاه تهران است.


وی گفت: ما اعتقاد داریم دانشجویان بهترین افراد برای اداره بخشی از فعالیت‌های دانشگاه هستند و می‌توان از ظرفیت‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها بهره برد.


رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نزدیک شدن کشور به فضای انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌های سیاسی مرتبط از سوی تشکل‌های دانشجویی، نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان را در گرم کردن فضای انتخابات و غنا بخشیدن به آن مهم توصیف کرد و افزود: یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها در این رابطه بیان مطالبات واقعی مردم است چراکه با بیان این مطالبات کاندیداها نیز می‌توانند چارچوب کلی برنامه‌های خود را واقع‌بینانه ترسیم کنند.


نیلی، دانشگاه‌ها را نخستین مرجع طرح مشکلات و سوال‌های جامعه و پاسخ‌گویی به این سوالات از طریق متخصصان عنوان کرد و گفت: باید در دانشگاه‌های ما مهم‌ترین مسایل روز جامعه مطرح شود و به دور از وابستگی به جناح‌های سیاسی و گروهی، نظرات اندیشمندان به گوش مسئولان و مردم برسد.


وی تاکید کرد: در این‌صورت است که دانشگاه به وظیفه خود عمل کرده و جامعه نیز از حضور دانشگاه بهره‌مند شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار