۰۸ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۳۲۸
bikari-fareghotahsili-daneshju

همیشه این موضوع مورد پرسش بوده که چرا فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند پس از پایان تحصیلاتشان یک شغل مناسب و مرتبط با رشته خود پیدا کنند؟


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، تحصیلات دانشگاهی در نظر جوامع همیشه به عنوان راهی مطمئن برای داشتن شغل مناسب بوده است و تحقیقات آماری نیز نشان داده که داشتن مدرک دانشگاهی در درازمدت به پیدا کردن شغل مناسب کمک فراوانی می‌کند.


 اطلاعات بنگاه‌های کاریابی نشان می‌دهد که دانشجویان نسل جدید به خاطر اینکه با فرصت‌های شغلی رشته تحصیلی خود آشنا نیستند، زمان زیادی را صرف یافتن شغل مناسب می‌کنند و اغلب هم از نتایج رضایت ندارند.


بزرگترین مشکلاتی که دانشجویان نسل جدید دارند را می‌توان در عدم بهینه‌سازی اطلاعات و پرورش توانمندی‌های مرتبط با رشته تحصیلی جستجو کرد.


در بسیاری از رشته‌های فنی و مهندسی یاد گرفتن نرم‌افزارهای مرتبط با رشته تحصیلی و اطلاع از بروزترین تکنیک‌ها و روش‌ها ضروری است اما بسیاری از دانشجویان این زحمت را به خودشان نمی‌دهند که چیزی بیشتر از آنچه برای قبولی در امتحانات دانشگاه نیاز است را یاد بگیرند.


بررسی مصاحبه‌های شغلی دانشجویان نیز نشان می‌دهد که اکثر آنها قابلیت‌ها و توانایی‌های کمتری نسبت به شغل درخواستی خود دارند و صرفا به خاطر داشتن مدرک مرتبط و نه توانایی فنی کافی، درخواست استخدام دارند.


مشکل دیگری که فارغ‌التحصیلان با آن مواجهند این است که بسیار بر روی بنگاه‌های کاریابی آنلاین تمرکز می‌کنند و فرصت‌های شغلی زیادی را از دست می‌دهند.


این گزارش در جمع‌بندی پایانی خود سه مشکل اساسی را در راه یافتن شغل مناسب پس از فارغ‌التحصیلی مشخص کرده است:


1- بسیاری از فارغ‌التحصیلان فاقد توانمندی‌های مورد نیاز هستند و صرفا مدرک گرفته‌اند و باید قابلیت‌های خود را بهبود دهند.


2- شرکت‌های مختلف همکاری کمی با فارغ‌التحصیلان دارند و باید به آنها در راه کسب تجربه کمک کنند اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.


3- بسیاری از دانشجویان صرفا بر روی سیستم‌های آنلاین کاریابی و شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکداین تمرکز می‌کنند و بسیاری از آگهی‌های استخدام را از دست می‌دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار