۰۴ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۱۸۴۴
Kelas-Dars

کلیات برنامه درسی رشته اقتصاد شهری در مقطع کارشناسی ارشد در جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، تصویب شد و بررسی جزئیات آن به جلسه آینده موکول شد.


به گزارش عطنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۲۸ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


دراین جلسه، بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته «اقتصاد شهری» در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفت.


در ابتدای این مبحث، ضمن تعریفی از رشته اقتصاد شهری، برخی از موضوعات مورد بحث در این رشته درسی مانند توسعه پایدار شهری، ارتباطات انسانی در شهر، آمایش سرزمینی، حمل و نقل، حاشیه‌نشینی، محیط زیست، گردشگری و... نیز مختصراً تشریح و تبیین شدند.


در بخش دیگری از سرفصل و برنامه درسی رشته «اقتصاد شهری» با اشاره به بین رشته‌ای بودن و کاربردی بودن این رشته درسی، رفع مشکلات کشور در حوزه اسکان شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور از اهداف راه اندازی این رشته برشمرده شد.


در ادامه این سرفصل‌ها با تشریح ارتباط این رشته درسی با رشته‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، شهرسازی و... توجه به تحولات ایجاد شده در مفهوم «شهر» در چند دهه اخیر، بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه با لحاظ کردن مقتضیات بومی کشورمان و سابقه شهرسازی در تمدن اسلامی ـ ایرانی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.


پس از ارائه سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته اقتصاد شهری در مقطع کارشناسی ارشد و تصویب کلیات این سرفصل‌ها، بررسی جزئیات به جلسه آینده موکول شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار