۲۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۲:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۲۸
majmae-anjoman-motaleat-ertebati-34

جلسه معارفه انجمن علمی دانشجویی مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات دانشکده ارتباطات امروز با حضور اعضای هیئت علمی این دانشکده برگزار شد و نوای اولین انجمن علمی دانشجویی در این رشته نواخته شد.


به گزارش عطنا، یکشنبه 28 آذرماه، در سالن همت دانشکده ارتباطات مراسم معارفه انجمن علمی رشته مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات با حضور هادی خانیکی، مدیر گروه رشته ارتباطات، زرین زردار، استاد مشاور انجمن علمی و  حمیدرضا  رحمانی زاده دهکردی، عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
مراسم با صحبت کوتاهی از دبیر دبیران انجمن های علمی دانشکده ارتباطات، امیرحسین باقری آغاز شد. سپس دکتر دهکردی، عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات به معرفی انجمن علمی پرداخت. پس از وی استاد مشاور این انجمن، دکتر  زرین زردار، هدف اصلی تشکیل چنین انجمن هایی را افزایش بصیرت های علمی و فرهنگی دانشجویان و همچنین بالا بردن مهارت های ارتباطی در کارهای گروهی دانست.
در ادامه دکتر هادی خانیکی، استاد برجسته ارتباطات و توسعه طی سخنانی انجمن های علمی را افزودنی هایی نامید که برای جبران کمبودهای علمی در دانشکده ها تشکیل می شوند تا بتوانند با ایجاد ارتباط بین کانون ها و تشکل های صنفی ، موانع موجود دانشگاهی را از بین ببرند.


خانیکی آسیب کار گروهی در چنین انجمن های علمی را «خودگرایی های شخصی» دانست و به اعضای انجمن علمی این رشته توصیه کرد که با ایجاد حلقه وصل بین دانشجویان توانمند و اساتید معتبر، دچار چنین خودگروی های مضمن نشوند.


در بخش بعدی این برنامه، تعدادی از کارگروه های زیر مجموعه انجمن معرفی شده و دبیران این کارگروه ها اهداف و برنامه های خود را با سایر دانشجویان در میان گذاشتند و در انتهای مراسم نیز از دانشجویان با دمنوش گیاهی پذیرایی شد.


گفتنی است انجمن علمی رشته مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات با هدف رسیدگی به مسائل دانشجویان و پر کردن خلاء های علمی کاربردی این رشته توسط سیدصادق سیدی دانشجوی این رشته ، مهر ماه امسال تاسیس شد و  سیدصادق سیدی (دبیر )، امیرحسین نجاح (نایب دبیر)، سپیده فریدنیا ، صدیقه احمدپور، نسترن خانی، ریحانه واحد وخشوی و فاطمه ابراهیمی اعضای این انجمن جوان و نوپا که برای اولین بار شکل می گیرد را تشکیل داده اند.


تصاویری از این نشست:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار