۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۶۰۴
bartarin-pezhohesh-95-1

مراسم «تقدیر از پژوهشگران برتر» دانشکده‌های اقتصاد و علوم ریاضی با حضور عباس شاکری، رئیس دانشکده و پژوهشگران برتر علم اقتصاد، در این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، رئیس دانشکده اقتصاد در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: گرامیداشت هفته پژوهش باید به آنجا برسد که پژوهش به‌صورت خودجوش و پاینده در کشور پا بگیرد و معطوف به حل مسائل نظری و کاربردی کشور باشد.


bartarin-pezhohesh-95-3


شاکری در خصوص شکل‌گیری پژوهش در کشور با طرح این سوال که ما برای توسعه چه برنامه‌ای در دست داریم، افزود:  ما به یک برنامه بلندمدت که نظام پژوهش و آموزشی در آن جایگاه پیدا کند نیازمندیم و نظام آموزشی باید طوری باشد که افراد، پژوهشگر و جوینده بار بیایند، نظامی که در آن  خلاقیت، نوآوری و زایش اندیشه وجود داشته باشد.


او ادامه داد: هفته پژوهش باید هفته رونمایی از تولیدات پژوهشی و تذکری در راستای نوآوری‌ها و تولیدی که صورت گرفته است، باشد.


در ادامه این مراسم، بانی مقدم، پژوهشگر برتر این دانشکده در سخنانی گفت: شناخت و بهره‌مندی بهتر از پدیده‌های طبیعی و مصنوعی دنیای اطرافمان مبنای نظام‌مندشده‌ای است که اسم آن را موسسه عالی یا دانشگاه‌ گذاشته‌اند .


این پژوهشگر اقتصادی افزود: در کشورهای پیشرفته دانشگاه‌ یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود که در پی آن، جامعه از آن انتظار دارد که از طریق پژوهش به اهدافش برسد.


وی درخصوص انتظاراتی که جامعه از دانشگاه دارد هم خاطرنشان کرد: دانشگاه اول باید بنیان‌های علمی جامعه را ثبات بدهد، دوم مسائل و مشکلات موجود در جامعه را با روشهای علمی بشناسند، سوم به مانند پلی عمل کنند که نیازهای جامعه و یافته‌های علمی را به یکدیگر ارتباط دهد و چهارم راهکارهای علمی و عملی برای برنامه‌ریزی، توسعه پایدار و حل معضلات اجتماعی اقتصادی جامعه را ارائه بدهد، سرانجام این یافته‌ها را از طریق آموزش به جامعه منتقل کنند.


بانی مقدم اضافه کرد: باید آموزش و پژوهش دو رکن جدایی‌ناپذیر و در هم تنیده دانشگاه‌ها باشند، چرا که وجود یکی بدون دیگری بی‌ثمر است.


در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشکده اقتصاد و علوم ریاضی با اهدای لوح تقدیر قدردانی و تشکر شد.



پژوهشگران برتر دانشکده اقتصاد در هفته پژوهش سال 95


در این مراسم از دانشکده اقتصاد، تیمور محمدی رتبه اول، حسین توکلیان رتبه دوم و امین امینی زاده رتبه سوم پژوهشگران برتر را کسب کردند.


در ادامه از فاطمه رجبی پژوهشگر برتر مقطع دکتری، پوریا شکری پژوهشگر برتر مقطع کارشناسی ارشد، علیرضا جعفری، کتابدار برتر و مریم مهابادی از پژوهشکده علوم اقتصادی تقدیر به‌عمل آمد.


حسن رشیدی، عبدالرحیم غلامی‌زاده و محمد حامدی مقدم، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پژوهشگران برتر دانشکده علوم ریاضی و رایانه را به‌دست آوردند که از آنها تقدیر شد.


همچنین از این دانشکده اکرم شیخ کتابدار برتر، پدارم کریمی کارشناس پژوهشی برتر و مجتبی پاشایی دانشجوی برتر مقطع دکتری معرفی شدند.


گفتنی است هفته پژوهش آذرماه جاری در دانشکده‌های سراسر دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که با انواع همایش‌ها، نشست‌های علمی پژوهشی، سخنرانی تخصصی و کارگاه آموزشی همراه بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار