۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۰۳۱۴
ekhtetamie-rooyesh-95-1
در اختتامیه جشنوراه ملی رویش که دیروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، دانشگاه علامه طباطبائی با کسب ۱۶ رتبه برتر در میان بیش از ۳۱۰۰ کانون فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی  رتبه نخست را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد.

 به گزارش عطنا، مراسم اختتاميه ششمين جشنواره ملي رويش كانون هاي فرهنگي هنري اجتماعي و مذهبي با حضور دكتر سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ایرجی مدير كل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، رييس  و معاون  و مدير فرهنگي دانشگاه صنعتي امير كبير و جمعي از مسئولان فرهنگي صبح امروز در دانشگاه صنعتي امير كبير  برگزار گردید.


در این مراسم دکتر فضل الله ایرجی کجوری در ششمین جشنواره ملی رویش، با بیان اینکه این جشنواره ناظر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و آفرینش‌های فرهنگی هنری دانشجویان خلاق پرانگیزه و مسئولیت‌پذیر بود، اظهر کرد: دانشجویان به صورت داوطلبانه به خلق آثار هنری ادبی و اجتماعی ارزشمندی پرداختند که موجب اعجاب ناظران و داوران و ببیندگان در حوزه‌های مختلف شد.


ایرجی کجوری ادامه داد: در جشنواره هفتم از نظر دانشجويان و كارشناسان استفاده ميكنيم و در نظر داريم شوراي سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت بر جشنواره هفتم رويش را تشكيل دهيم.


مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم ضمن بیان اینکه ۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در جشنواره رویش حضور بهم رساندند اظهار امیدواری کرد این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.


او  افزود: ۱۱۴ دانشگاه از سراسر کشور در سامانه ثبت این جشنواره اعلام حضور و آثاری را به دبیرخانه ارسال کردند. همچنین تعداد کل شرکت کنندگان ۸۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی بود که در نهایت عملا ۸۰ دانشگاه و موسسه آنوزش عالی در این جشنواره حضور بهم رساندند. در این جشنواره ۱۱ هزار و ۳۹۶ برنامه ثبت شده داشتیم که ۱۳۲۸ کانون از دانشگاه های مختلف در بخش رقابتی حضور بهم رساندند. آثار رسیده در حوزه تئاتر ۱۳۲ اثر و در بخش فیلم ۱۰۴ اثر بود، در بخش های دیگر جشنواره تعداد چشمگیری اثر ثبت شد. همچنین تعداد ۸۷ نیروی انسانی خلاق به عنوان کارشناس حضور داشتند.


وی با بیان اینکه لازم است جشنواره رویش سالانه برگزار شود، اظهار نمود: در جشنواره هفتم از دیدگاه مدیران و کارشناسان و دانشجویان و اهل نظر استفاده بیشتری خواهیم کرد امیدواریم شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی نظارت و حمایت از جشنواره هفتم رویش را برگزار کنیم.


همچنین دکتر ایرجی کجوری از حضور دانشجویان غیر ایرانی در جشنواره رویش نیز قدردانی کرد.


 از دیگر قسمت های این جشنواره اجرای زنده موسیقی توسط گروه و کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی بود.



دانشگاه علامه در حوزه فرهنگی اول شد


ekhtetamie-rooyesh-95-4


در انتهای مراسم از رتبه های برتر تقدیر به‌عمل آمد و دانشگاه علامه طباطبائی با کسب ۱۶ رتبه برتر در میان بیش از ۳۱۰۰ کانون فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی  رتبه نخست را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است؛


۱.      کسب مقام اول کانون فرهنگی خیریه


۲.      کسب مقام اول کانون کتاب و کتابخوانی


۳.      کسب مقام اول کانون خبر و رسانه


۴.      کسب مقام اول کانون فیلم و عکس


۵.      ‌ کسب مقام اول کانون گویندگی


۶.       کسب مقام اول اردوهای جهادی کانون فرهنگی خیریه در بخش نگاه ویژه و فعالیت های عام المنفعه


۷.      کسب مقام اول در بخش ارایه مستند کانون فیلم و عکس


۸.      کسب مقام اول در بخش کلیپ تا بهار دلنشین


۹.      کسب مقام دوم کانون گردشگری و ایرانشناسی


۱۰.  کسب مقام سوم کانون تئاتر


۱۱.  کسب مقام سوم کانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی


۱۲.  کسب مقام سوم کانون قرآن و عترت


۱۳.  کسب مقام سوم کانون موسیقی


۱۴.  کسب مقام دوم تئاتر صحنه ای


۱۵.  کسب مقام دوم اجرا  موسیقی سنتی


۱۶.  کسب مقام برتر دانشگاه کل کشور در حوزه کانون های فرهنگی هنری اجتماعی مذهبی


گفتنی است ششمین جشنواره ملی رویش از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه برگزار شد که ۱۱۴ دانشگاه از سراسر کشور در سامانه ثبت این جشنواره حضورشان را اعلام کردند و ۸۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در این جشنواره حضور به هم رساندند. همچنین تعداد کل برنامه‌های ثبت‌شده ۱۱ هزار و ۳۹۶ و تعداد کل کانون‌ها در بخش رقابتی ۱۳۲۸ کانون از دانشگاه‌های مختلف بود. در این میان دانشگاه علامه طباطبائی با کسب ۱۶ رتبه در بین دانشگاه های کشور رتبه نخست را کسب نمود.



عکس: نیکو تاجداری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار