۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۷۵
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورورد به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز 94 از فردا 12 اسفند ماه لغایت پنجشنبه 14 اسفندماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرارداده می‌شود.

به گزارش عطنا، حسین توکلی، افزود: داوطلبان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام خانوادگی و نام، کدملی و تاریخ تولد یا اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری پس از مشاهده کارت نسبت به پرینت کارت اقدام کنند.

وی افزود: هر داوطلب باید پس از دریافت پرینت کارت نسبت به اطلاعات مندرج در کارت بررسی لازم را انجام دهد تا در صورتی که مغایرتی در بندهای 1 تا 6 و 9 تا 18 مشاهده کرد، برای اصلاح موارد مذکور تا 15 اسفند منحصرا به سایت سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد مغایرت در بندهای 3 و 7 توضیح داد: چنانچه داوطلبان نسبت به بندهای 3 و 7 (جنسیت و معلولیت) مغایرتی مشاهده کردند لازم است در چهارشنبه 13 یا پنجشنبه 14 اسفندماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه ذی‌ربط مراجعه و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

توکلی همچنین درخصوص بندهای 12 و 21 اظهار کرد: درخصوص بندهای 12 و 21 (نام رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون) هیچ‌گونه تقاضایی پذیرش نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: هر داوطلب با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به آزمون و آدرس حوزه امتحانی که در این کارت ذکر شده است، حوزه امتحانی خود را شناسایی کند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد نقص مربوط به عکس کارت نیز توضیح داد: چنانچه کارت ورود به جلسه فاقد عکس باشد یا عکس روی کارت دچار اشکالاتی از جمله عدم مهر روی کارت، تار بودن عکس و... باشد، داوطلب ضروری است، 13 و 14 اسفندماه ضمن همراه داشتن دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه ذی‌ربط مراجعه و موضوع را پیگیری کنند.

توکلی با بیان اینکه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز 94 در صبح روز جمعه ( 15 اسفندماه) برگزار می‌شود، افزود: این آزمون برای پذیرش دانشجو در 250 کد رشته امتحانی، 7 گروه آزمایشی، 53 شهرستان، 102 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی افزود: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8 صبح در کلیه حوزه‌ها آغاز می‌شود و نیم ساعت قبل از برگزاری درهای حوزه امتحانی بسته خواهد شد لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درها در جلسه حاضر باشند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد مقررات حضور در حوزه امتحانی نیز اظهار کرد: هر داوطلب باید برای حضور در جلسه امتحانی، پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار را ارائه کند و همچنین از آوردن وسایل اضافی شامل هرگونه وسیله ارتباطی، الکترونیکی و محاسباتی از قبیل تلفن همراه، پیجر، ماشین‌حساب، کیف و ساک دستی، جزوه و... اکیدا خودداری کنند. بدیهی است به همراه داشتن هر کدام از موارد مذکور به عنوان تخلف تلقی شده و با فرد به عنوان یک متخلف برخورد می‌شود.

توکلی افزود: بخشی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، در اطلاعیه توزیع کارت ورودی دکترای نیمه متمرکز 94 که هم‌اکنون روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و همچنین در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 4 اسفندماه و پیک سنجشی که روز دوشنبه 11 اسفندماه منتشر می‌شود، ذکر شده است.

وی در ادامه از ارائه فرم نظرسنجی در ابتدا جلسه خبر داد و افزود: در ابتدای جلسه فرم نظرخواهی حاوی 12 سوال در اختبار داوطلبان قرار داده می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تسهیلات برای داوطلبان نابینای مطلق و کم بینا گفت: در ۹ کد رشته ۲۱۰۸، ۲۱۱۰، ۲۱۱۳، ۲۱۱۶، ۲۱۱۷، ۲۱۳۸، ۲۱۳۹، ۲۸۰۱، ۲۸۰۲ برای داوطلبان نابینای مطلق سئوالات به خط بریل و برای کم بینایان همین کدرشته ها سئوالات با خط درشت چاپ شده است.

وی با اشاره به ارزیابی حوزه‌های آزمون برای اولین بار از سوی داوطلبان گفت: در جهت بهبود کیفیت حوزه های برگزاری آزمون از داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده‌ها و ارزیابی خواسته می شود که نسبت به تکمیل پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی دکتری که از بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد به صورت اینترنتی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار