۳۰ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۷
2-1-2014121717037
به گزارش عطنا ، معاونت پژوهشی دانشگاه طی اطلاعیه ای از امکان دسترسی مستقیم و رایگان دانشگاهیان دانشگاه علامه به سه پایگاه معتبر بین المللی خبر داد . در این اطلاعیه آمده است :

دسترسی مستقیم به محتوای پایگاه های اطلاعاتی معتبر بین المللی برای جامعه فرهیخته دانشگاه علامه فراهم شده است. بنا بر وظیفه معاونت پژوهشی در تامین نیازهای اطلاعاتی اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان گرامی دانشگاه، و ایجاد بستر لازم برای مشارکت این عزیزان در چرخه تولید علم، فرایند کارشناسی گسترده  و رایزنی های مختلفی با کارگزاران اطلاعاتی در کشور انجام شد. نتیجه این فرایند، اشتراک پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر بین المللی به صورت مستقیم از طریق ناشر مرتبط با هر پایگاه بود. جلسات متعددی در طی این فرایند با نمایندگان حقوقی و رسمی ناشران بین المللی و با حضور نمایندگان حقیقی این ناشران که از کشورهای میزبان به ایران آمده بودند در دانشگاه برگزار شد. سرانجام دسترسی به این پایگاه ها، به صورت رسمی و مستقیم از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه دسامبر 2015 میلادی (اشتراک یکساله) فراهم گردید. از آنجا که هنوز چند روزی تا پایان سال 2014 باقی است، طبق توافق به عمل آمده با ناشران مذکور، دسترسی کامل آزمایشی به محتوای پایگاه ها تا پایان سال 2014 نیز میسر شده است. در حال حاضر، محتوای سه پایگاه معتبر زیر با نشانی های مربوطه آماده مراجعه است:

1) پروکوئست  http://search.proquest.com

2) سیج  http://www.sage.com

3)  امرالد http://www.emeraldinsight.com

تمامی این پایگاه ها از طریق آی. پی. دانشگاه بدون نیاز به حساب کاربری قابل استفاده هستند. برای دسترسی به پایگاه ها از محیط خارج از دانشگاه، در حال مذاکره با ناشران مرتبط و نیز کارگزار رسمی آنها هستیم. اطلاعات کامل تر و شیوه های استفاده مطلوب از این پایگاه ها توسط مجموعه کتابخانه ای دانشگاه در اختیار اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان گرامی ارائه خواهد شد. همچنین مذاکراتی به صورت حضوری با مدیر منطقه ای انتشارات الزیویر و مجموعه پایگاه های آن (نظیر ساینس دایرکت و اسکوپوس) انجام گرفته است و در انتظار پاسخ و پیشنهاد مناسب ناشر محترم برای اشتراک هستیم. امید است جامعه فرزانه دانشگاه با استفاده حداکثری و مطلوب از امکانات فراهم شده، بیش از گذشته در بسط و گسترش دانش ایفای نقش نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار