۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۴۸
hamayesh-estekbar-setizi-11

نادر طالب‌زاده، مستندساز و فعال رسانه‌ای اظهار کرد: اینکه مردم آمریکا فریب خوردند و پذیرفتند که ایران تهدید هسته‌ای است، به دلیل ضعف ما در خبر و اطلاع‌رسانی است.


به گزارش عطنا، طالب‌زاده که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه سخن می‌گفت، افزود: از اینکه در جمع چنین دانشجویان و جوانانی حاضر شده‌ام بسیار خوشحال بوده و از آنها درس می‌گیرم.




هیچ وقت آرزو نکردم که به ایالات متحده برگردم


وی با بیان اینکه هیچ وقت آرزو نکردم که به ایالات متحده برگردم چون ایران را به رغم همه مشکلات آن یک کشور قوی می‌دانم، گفت: ایران کشوری دارای مشکلات فراوان است و هنوز اقتصاد آن اسلامی نیست و بخشی از این مشکلات نیز به رسانه برمی‌گردد.


hamayesh-estekbar-setizi-9


 

طالب‌زاده با اشاره به اینکه در مقطع تاریخی حساسی قرار داریم، یادآور شد: انتخابات آمریکا یک دریچه برای تحولات بزرگ است و شرایطی ایجاد شده که به نظر من به نفع جبهه حق است.


وی با بیان اینکه منطقه در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد، گفت: امیدوارم این پدیده یعنی آوردن کارشناسان از غرب به ایران که یکی از شیوه‌های جنگ نرم برای آشنایی مردم کشور با غرب است، ادامه پیدا کند.


این کارشناس رسانه تأکید کرد: ایران در موقعیت عجیبی قرار داشته و اعتبار و ارتقا پیدا کرده است که باید حواسمان بسیار جمع باشد و این ظرفیت را از دست ندهیم.




افشاگری رسانه‌های دروغگوی آمریکایی خود یک پدیده است


وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر که مقالات رسانه‌ها و روزنامه‌های آمریکایی را دنبال می‌کنم به مواردی بر‌می‌خورم که قبلاً نبوده است، گفت: مثلاً رسانه‌های آمریکایی که قبلا یک دست ضد ایران و بعد ضد روسیه شدند، الان ضد ترامپ هستند.


طالب‌زاده افزود: افشاگری رسانه‌های دروغگوی آمریکایی خود یک پدیده است. این رسانه‌ها مطالب و گزارش‌هایی پخش می‌کنند که بسیار جالب است. مثلاً برخی از هواداران او اعلام کردند اگر ترامپ انتخاب نشود ما انقلاب می‌کنیم و یکی دیگر از آنها اعلام کرده بود، 30 قبضه اسلحه داشته و هیچ ابایی در استفاده از آنها ندارد.


وی با اشاره به اینکه یکی از استادان دانشگاه که 30 انتخابات گذشته آمریکا را پیش‌بینی کرده بود، گفته است که ترامپ پیروز انتخابات است، اذعان کرد: هم‌اکنون در رسانه‌ها حرف‌های جدیدی گفته می‌شود که نشان می‌دهد ما در آستانه تغییر و تحولات بزرگی هستیم.




خنثی‌سازی همدیگر یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور است


این مستندساز به صحبت‌ها و روشنگری‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انرژی ما در طول 30 سال گذشته بیشتر برای خنثی کردن همدیگر به کار رفته است و اگر به جای کار سیاسی، فعالیت‌های سازندگی و اصلاح‌گرانه داشتیم، اکنون خیلی از مشکلات حل شده بود.


hamayesh-estekbar-setizi-4


 

وی خنثی‌سازی همدیگر را یکی از مهم‌ترین مشکلات در کشور دانست و بیان کرد: خیلی از مسئولان اصلاح‌گر و یا اصلاح‌طلب واقعی نیستند.




خبرنگار مسلط به فرهنگ و زبان غرب نداریم


طالب‌زاده با بیان اینکه هیچگاه در کشورهای دنیا به خصوص شهرهای نیویورک، لندن و پاریس خبرنگار مسلط به فرهنگ و زبان غرب نداشتیم، گفت: البته صداوسیما خبرنگارهای خوبی در دنیا دارد اما مسلط به فرهنگ غرب نیستند. این دو یعنی خبرنگار خوب و تسلط به فرهنگ و زبان غرب باید در کنار همدیگر باشد. حال می‌بینیم خبرنگاری به کشورهای خارجی اعزام می‌شود که باید تازه زبان انگلیسی یاد بگیرد.


 

در مواجه با غرب، فرصت‌های زیادی را برای فعالیت‌های رسانه‌ای از دست دادیم


وی با اشاره به اینکه ما در مواجه با غرب فرصت‌های زیادی را برای فعالیت‌های رسانه‌ای و پدافند در این زمینه از دست دادیم، افزود: در سال 2006 در محفلی برای رونمایی از کتاب هدف ایران، اسکات ریتر، بازرس ویژه سازمان ملل بودم که در این کتاب گفته شده بود؛ کل ماجرای هسته‌ای ایران، دروغ‌پردازی منافقین است. در چنین مراسمی ما می‌توانیم حضور و ضمن ارائه گزارش و مصاحبه، پوشش خبری داشته باشیم.


طالب‌زاده اضافه کرد: یکی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز در خود کنگره مراسمی را با عنوان «آیا ایران برای ما تهدید است؟» برگزار کرد که جای رسانه‌های ما در آنجا خالی بود. این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی و غربی به رغم اینکه در مراسم حضور داشتند، حتی یک کلمه آن را منعکس نمی‌کردند. یا یک‌بار در شورای روابط خارجی آمریکا به جای آقای غرقی (خبرنگار صدا و سیما) حضور پیدا کردم که بحث هلال شیعی مطرح شد و ما اصلاً در صحنه نبودیم که بخواهیم آن را رسانه‌ای کنیم.


hamayesh-estekbar-setizi-17


وی به جمله امام خیمنی (ره) که ما در خبر ضعیف هستیم اشاره کرد و افزود: خبر ضعیف مردم ما را ضعیف نگه می‌دارد. ما می‌توانیم در آمریکا خبرنگار بومی و مسلط به فرهنگ آنجا داشته باشیم و بر اساس آن کارهای ویژه و اساسی انجام دهیم. ضمن‌آنکه این جایگاه در تمام سال‌های قبل خالی بوده است.


طالب‌زاده اضافه کرد: ما می‌توانیم در خود آمریکا سخنران داشته باشیم تا به مردم این کشور بگوییم چه خبر شده و چه اتفاقی افتاده است.




مسئولان ما ادای جنگ نرم را درمی‌آورند


وی با بیان اینکه ما در کشور قرارگاه جنگ نرم نداریم و برای بودجه باید پیش این و آن برویم، گفت: یک بی‌سر و سامانی در این مبارزه وجود دارد و مسئولان ما هم نه تنها جنگ نرم را نمی‌شناسند بلکه ادای بلد بودن آن را در می‌آورند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار