۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۰۸۳
neshast-komite-meli-ertebatat-11-khskniki

نشست کمیته ملی ارتباطات یونسکو با هدف بحث و بررسی پیرامون چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای توانمندی مدرسان ‌روزنامه‌نگاری در حوزه تغییرات اقلیمی و مدیریت منابع آب، صبح دوشنبه دهم آبان ماه جاری در دانشکده علوم ارتباطات برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، مهمانان ویژه این نشست، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترسید علی چاوشیان مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، دکتر اعتمادی مدیر کمیته ملی ارتباطات یونسکو، نماینده دفتر یونسکو در تهران و اعضای کمیته ملی ارتباطات یونسکو در ایران بودند.


در ابتدای این نشست، دکتر فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و عضو کمیته ملی ارتباطات یونسکو ضمن خوشامدگویی به اعضای کمیته ارتباطات یونسکو، به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی موضوعی، از جمله ‌روزنامه‌نگاری و تغییرات اقلیمی به مثابه شاخه‌ای از ‌روزنامه‌نگاری توسعه پرداخت و آمادگی دانشکده علوم ارتباطات را برای مشارکت در این برنامه و سایر برنامه‌های آموزشی یونسکو اعلام کرد.


در این نشست اعضا در مورد اهداف و محتوای برنامه آموزشی، ترکیب شرکت‌کنندگان و چگونگی انتخاب آنها به منظور تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر فضا و اولویت رسانه‌ها برای تمرکز بر مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و مدیریت منابع آب به بحث و تبادل نظر پرداختند.


همچنین راه‌های هرچه بهتر برگزار شدن کارگاه آموزشی ارتقای توانمندی مدرسان ‌روزنامه‌نگاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در همین راستا، کارگاه آموزشی سه روزه که از 14 تا 16 آذرماه، با همکاری کمیسیون ملی یونسکو دانشکده علوم ارتباطات دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها و وزارت نیرو برگزار می‌شود.


هدف اصلی برگزاری این کارگاه، ارتقای توانمندی مدرسان ‌روزنامه‌نگاری و فعالان رسانه‌ای چهارکشور، ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان است.


این کارگاه از برنامه درسی نمونه برای آموزش ‌روزنامه‌نگاری یونسکو بهره می‌برد و دو مدرس خارج از کشور و دو مدرس ایرانی، از همکاران هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات، تدریس این دوره را به عهده خواهند داشت.


گفتنی است فعالان رسانه‌ای، استادان ‌روزنامه‌نگاری و مدیران روابط عمومی سازمان‌های مرتبط با آب و محیط زیست در این کارگاه شرکت می‌کنند.


عکس‌های این نشست را در زیر می‌بینید.




عکاس: نیکو تاجداری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار