۰۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۲۹۹۳
Maleki-3

دکتر حسن ملکی گفت: در همایش «خانواده و دانشگاه»، مباحثی چون اعتیاد و ابعاد تابعه آن، روابط خانوادگی و چگونگی تحکیم آن و ایجاد یک محیط آرامش‌بخش بین اعضای خانواده، خانواده در اندیشه قرآنی و مباحثی در رابطه با سواد رسانه‌ای در اختیار والدین قرار داده می‌شود.


به گزارش عطنا، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی درباره همایش «خانواده و دانشگاه» گفت: این همایش یکی از رویدادهای بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی است که برای اولین بار در دانشگاه علامه طباطبائی انجام می‌شود و نزدیک به هزار نفر از والدین دانشجویان نو ورودی در آن حضور خواهند داشت.


حسن ملکی درباره هدف این همایش تأکید کرد: هدف اصلی ما این است که بین دو نهاد تاثیرگذار در شخصیت دانشجو یعنی نهاد خانواده و نهاد دانشگاه، هماهنگی، هم سویی و تعامل موثر برقرار کنیم.


او ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم یک مثلث تربیتی تاثیرگذار از والدین، دانشجویان و مسئولان دانشگاه تشکیل دهیم و درصدد هستیم از طریق برگزاری جلسات، برقراری تعاملات مفید و موثر در مقاطع مختلف سال تحصیلی، هم‌فکری، مشورت و همدلی با خانواده‌ها، شرایط آموزشی و تربیتی دانشجو را در دانشگاه علامه طباطبائی بهبود بخشیم که این به شناخت متقابل دانشگاه و والدین بستگی دارد.


او به یک‌سری خدمات مشاوره‌ای و تربیتی اشاره کرد که پس از برنامه‌ریزی، در اختیار والدین قرار خواهد گرفت و افزود: در این همایش مباحثی چون اعتیاد و ابعاد تابعه آن، روابط خانوادگی و چگونگی تحکیم آن و ایجاد یک محیط آرامش‌بخش بین اعضای خانواده، خانواده در اندیشه قرآنی و مباحثی در رابطه با سواد رسانه‌ای در اختیار والدین قرار داده می‌شود. همچنین قصد داریم دیدگاه‌های خانواده‌ها را در باب دانشگاه و دغدغه‌های آنها را بشنویم.


وی ادامه داد: تردیدی نیست اگر دو نهاد خانواده و دانشگاه را به هم نزدیک کنیم و تعامل آن ها را بهبود ببخشیم، به گونه‌ای که والدین با دانشگاه فرزندان خود در ارتباط باشند، آرامش، امنیت و پیشرفت برای دانشجویان و خانواده های‌شان رقم خواهد خورد.


ملکی خاطرنشان کرد: در راستای آن که بتوانیم از این رویداد تربیتی استفاده درستی کنیم، قصد داریم پس از کسب اطلاعات لازم و اطلاع از ساختار جمعیتی والدین و همچنین ویژگی‌های آن‌ها از جهات گوناگون، طی یکی دو ماه آینده زمینه تشکیل یک انجمن ارتباط خانواده و دانشگاه برای مدیریت این مسائل و برقراری ارتباط موثر بین دو نهاد را ایجاد کنیم.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در انتها از خانواده‌ها درخواست کرد که این همایش را مهم تلقی کرده و محدودیت‌ها و سختی آن را بپذیرند و به خاطر فرزندان‌شان در این رویداد فرهنگی و اجتماعی که برای اولین بار در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود، شرکت کنند تا تعامل موثر بین خانواده و دانشگاه به نحو مطلوبی شکل گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار