۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۲۲۸۲
neshast-tailand-4

هیئتی متشکل از رؤسا و معاونان دانشگاه های تایلند به منظور رایزنی در خصوص ایجاد روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه علامه طباطبائی 26 مهرماه با رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش عطنا و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، پروفسور تامرونگ تانیاونگ رئیس دانشگاه والیاک، پروفسور چاتیراس چاوانیچ رئیس دانشگاه آسیای شرقی، دکتر پراسرت موکساس کاوین رئیس مرکز اسلامی مطالعات اسلامی دانشگاه تکنولوژی سیان و دکتر نیران بانتا راکیت از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ماهیدول تایلند در دیدار با دکتر سلیمی رئیس دانشگاه، خواستار برقراری ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه علامه طباطبائی شدند.


در این دیدار دکتر سلیمی ضمن عرض تسلیت درگذشت پادشاه تایلند به معرفی دانشگاه علامه طباطبائی و ظرفیت های علمی و پژوهشی و همچنین جایگاه آن در زمینه علوم انسانی و اجتماعی و ارائه نظریات جدید توسط استادان آن پرداختند. وی در ادامه با اشاره به سیاست توسعه روابط بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: از هرگونه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو،کارهای تحقیقاتی مشترک، سمینارها و کارگاه های علمی مشترک استقبال می کنیم و آماده همکاری در این خصوص هستیم.


 در ادامه پروفسور تانیاونگ رئیس دانشگاه والیالک نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به معرفی دانشگاه متبوع خود پرداخت و خواستار ایجاد زمینه هایی برای برقراری روابط علمی بین دو دانشگاه والیالک و دانشگاه علامه طباطبائی شد. وی با اشاره به سیاست آموزش عالی تایلند مبنی بر برقرار روابط با کشورهای آسیای شرقی بیان داشت: بر این اساس تمایل برای ایجاد و توسعه روابط علمی با کشورهای آسیای شرقی به خصوص کشورهای خاورمیانه و ایران برایمان از اهمیت بالایی برخوردار است .


 دکتر پراسرت موکساس کاوین رئیس مرکز اسلامی مطالعات اسلامی دانشگاه تکنولوژی سیان نیز در سخنانی به معرفی این مرکز و رشته های آن پرداخت. وی در ادامه ضمن دعوت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برای شرکت در سمیناری با عنوان" درک مشترک بودیسم و اسلام " در ماه آینده در تایلند، خواستار ایجاد زمینه های همکاری مشترک با دانشگاه علامه طباطبائی شد.


دکتر سلیمی در ادامه با استقبال از همکاری و تفاهم دوسویه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های متمرکز در حوزه علوم انسانی و اجتماعی تایلند بیان داشت: برای آغاز همکاری و به منظور شناخت از دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه های دو کشور، برگزاری سمینارهای مشترک با موضوع فرهنگ ایران و تایلند می تواند زمینه ای برای توسعه همکاری های علمی و پژوهشی آینده قرار گیرد.


تصاویر این نشست:

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار