۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۱۹۰۸
bazdid-heat-e-araghi-13
هیئتی عالی رتبه از کشور عراق به سرپرستی معاون وزارت آموزش عالی این کشور، از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با رئیس و مدیران این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرده و در ادامه از بخش‌هایی از دانشکده ارتباطات و سایت خبری عطنا، دیدن کردند.


به گزارش عطنا، سلام حسن طه، معاون علمی و بین‌الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق و هیئت همراه در دیدار با  حسین سلیمی رئیس دانشگاه، در خصوص برقراری ارتباط علمی و آموزشی بین دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه‌های رایزنی کردند.

در این دیدار، حسین سلیمی در سخنانی ضمن معرفی دانشگاه علامه طباطبائی و ظرفیت‌های آن اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه نظریه‌پردازی و ارائه نظریات و دیدگاه‌های جدید در حوزه علوم انسانی و اجتماعی رتبه اول کشور را دارد که این آراء و نظریات برگرفته از دیدگاه‌های اندیشمندان آن است.

رئیس دانشگاه با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه آشنایی و تعامل اندیشمندان ایرانی و عراقی افزود: دانشمندان ایرانی سخنان و دیدگاه‌های جدیدی برای گفتن دارند که با آنچه در علوم انسانی متعارف در دنیا وجود دارد متفاوت است.

او تصریح کرد: بر این اساس معتقدیم برای برقراری ارتباط و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور، باید ابتدا زمینه آشنایی اندیشمندان و استادان دو کشور از طریق برگزاری نشست‌ها و سمینارهای مشترک فراهم شود و در ادامه همکاری‌ها در زمینه‌های علمی و پژوهشی مشترک ادامه یابد.

سلیمی با اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای همکاری در زمینه تبادل دانشجو، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد با دانشگاه‌های عراقی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد این زمینه‌های لازم برای آشنایی، تفاهم و همکاری بین استادان دو کشور بتوانیم در راستای همکاری علمی بین دو کشور برادر و دوست، ایران و عراق اثرگذار باشیم.

در ادامه، سلام حسن طه، معاون علمی و بین‌الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق نیز در سخنانی با اشاره به سیاست‌های آموزش عالی عراق در جهت برقراری ارتباطات با دانشگاه‌های معتبر جهان بیان کرد: برای دستیابی به این اهداف، بنا داریم که با دانشگاه‌های معتبر ایران و از جمله دانشگاه علامه طباطبائی رایزنی انجام شود و با توجه به نیاز مبرم به مجموعه‌ای از رشته‌ها و تخصص‌ها در زمینه علوم انسانی، امیدواریم که با مساعدت و همکاری دانشگاه علامه طباطبائی بتوانیم با اجرای نشست‌ها و سمینارهای مشترک زمینه همکاری و توسعه همکاری‌ها را از طریق امضاء تفاهم‌نامه مشترک فراهم نمائیم.

 

توسعه همه‌جانبه روابط دانشگاهی دو کشور در دستور کار


bazdid-heat-e-araghi-26


هیئت آموزش عالی عراق به سرپرستی معاون وزارت آموزش عالی این کشور، پس از گفت‌‌وگو با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، با معایشت رئیس دانشکده ارتباطات و معاون دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه، از بخش‌های مختلف این دانشکده بازدید به عمل آوردند.

سلام حسن طه، ضمن حضور در عطنا و آشنایی با سایت خبری دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا گفت: دانشگاه‌های ایران در بسیاری از زمینه‌های علمی و تخصصی دستاوردهای زیادی ارائه کرده‌اند و اعتبار بالایی در منطقه و جهان دارند.

معاون وزیر آموزش عالی عراق موزشآادامه داد: رشته‌هایی مثل نانو تکنولوژی و فناوری‌های زیستی و ... نمونه‌هایی از موفقیت‌های علمی دانشگاه‌های ایران است.

او خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که با ایجاد زمینه همکاری بین دانشگاه‌های عراق و ایران بتوانیم با افزایش تبادلات علمی دانشگاه‌های دو طرف را به هم نزدیک کنیم.

طه در پایان افزود: اینکه برای اولین بار از دانشگاه علامه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی ایران بازدید می‌کنم بسیار خرسندم و پس از بازگشت به عراق از دانشگاه‌های این کشور‌ خواهم خواست توسعه همه‌جانبه روابط علمی با دانشگاه‌های ایران خصوصاً دانشگاه علامه طباطبائی را در دستور کار قرار دهند.

 

گزارش تصویری:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار