۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۱۳۰۲
salimi-mohamadiyan-nahad-rahbari

با حضور حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و جمعی از مدیران مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه 12 مهرماه در محل اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای مراسم رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین شهمیری در دوره مسئولیت ایشان در دفتر نهاد رهبری دانشگاه بیان داشت: ایشان نمونه یک روحانی نمونه و با اخلاق هستند. حضور، بلندنظری و دانش این بزرگوار باعث شد که یک مرجعیتی در دانشگاه پیدا کردند.


حسین سلیمی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه در سایه همدلی و همراهی دوسویه با دفتر نهاد افزود: در دوره‌ی جدید مدیریتی در دانشگاه و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای نیازمند ایجاد و برقراری تعادل و آرامش برای مجموعه دانشگاه بودیم که با لطف الهی و عنایت حضرت ولیعصر و همراهی بخش‌های مختلف موفق شدیم تا در کنار مسائل زیادی که در این 3 سال وجود داشت، شرایط را فراهم کنیم و با رشدی نسبتا شتابان، به سمت اهداف از پیش تعیین شده و دستیابی به آن فعالیت نماییم.


وی بیان داشت: براساس آمار، فعالیت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی نسبت به گذشته دو برابر و نیم افزایش داشته است و در جشنواره‌ای که هفته گذشته برگزار شد رتبه دوم را در انجمن‌های علمی در سطح کشور به دست آوردیم.


رئیس دانشگاه با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی دفتر نهاد و همکاری دانشگاه دراین خصوص اظهار داشت: به طور نمونه اردوی راهیان نور دانشگاه علامه طباطبائی، اردوی نمونه است و با کمک حاج آقا شهمیری هر سال کل اعضاء هیئت رئیسه در این اردو حضور دارند و بیشترین کمک مالی و تعداد دانشجوی اعزامی از این دانشگاه است.


وی افزود: همه فعالیت‌ها و دست‌آوردها محصول فضای آرام و متعادلی است که در دانشگاه وجود دارد و بی‌گمان بیشتر از بنده و همکارانم، دفتر نهاد با تدبیر حاج آقا شهمیری در شکل گیری این موفقیت نقش تاثیرگذاری داشته است.


دکتر سلیمی با بیان این نکته که اکثر دانشجویان، استادان و فعالان دانشجویی به دفتر نهاد به عنوان مامن و ماوایی نگاه می‌کنند، تصریح کرد: از هرکس پرسیدم جز خیر و نیکی از آقای اکبری اقدم نگفتند و خوشحالم بعد از آقای شهمیری با شخصیتی همکاری می‌کنیم که مسائل دانشگاه را می‌شناسند و با انرژی و تدبیر امور را پیش می‌برند.


وی تصریح کرد: مرز باریکی بین سوء‌استفاده و مطالبات به حق وجود دارد. موظفیم که اگر اشتباه کردیم خود را اصلاح کنیم. دفتر نهاد، مرحله اول انعکاس این مسائل است و تدبیر نهاد، در این زمینه بسیار می‌تواند کمک کند.


رئیس دانشگاه در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امید داریم با لطف الهی در مجموعه مسجد با همکاری نهاد، این فضا را به یک پایگاه مذهبی در سطح دانشگاه‌های کشور تبدیل کنیم.


نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در سخنانی با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت الاسلام شهمیری در دوره‌ی مسئولیت در دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی دانشگاه علامه طباطبائی ارتباط با استادان و دوره‌های دانش افزایی بود که یکی از بهترین دانشگاه‌ها در این بخش بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین محمدیان بیان داشت: معنویتی که به دنبال آن هستیم در جامعه و در متن زندگی بشر و متناسب با نیازهای جامعه در بعد مادی و معنوی اتفاق می‌افتد.


وی افزود: این مسائل باید در دانشگاه علوم انسانی تبیین شود و بعد از مشخص شدن مبانی باید بررسی شود که این تبیین چقدر با امکانات موجود همخوانی دارد.


نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این نکته که قطعا مبانی علوم انسانی غرب با مبانی اسلامی متفاوت بوده و سازگار نیست افزود: به هیچ وجه به دنبال نفی علوم انسانی غرب نیستیم و هر میزان از آن که سازگار و قابل استفاده باشد به کار می‌گیریم. حکمت، گمشده مومن است و هرکجا پیداکند استفاده می‌کند.


وی با توجه به نقش تاثیرگذار و تعیین کننده دانشگاه علامه طباطبائی در این عرصه تصریح کرد: ما بر برخی از مبانی‌ها ادعایی داریم که این ادعا را علما، دانشمندان و صاحب‌نظران باید تبیین کنند. جایگاه اصلی این مسئله در حوزه علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی است و دانشگاه‌های دیگر با محوریت این دانشگاه، این مباحث را ادامه خواهند داد.


محمدیان افزود: اگر تمدن اسلامی بخواهد شکل بگیرد مسیر آن علوم انسانی است. اگر اینجا تحولی نباشد بعید است بحث تمدن اسلامی به خوبی پیش برود. با توجه به فعالیت دانشگاه علامه طباطبائی، توقع این است که به این مسئله توجه ویژه شود.


نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: سلایق مختلفی در دانشگاه وجود دارد و ما باید آستانه تحمل خود را در این زمینه بالا ببریم. فضای دانشگاه، علمی است و تا جایی که ممکن است باید با ایجاد فرصت، زمینه صحبت و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات استادان و دانشجویان فراهم گردد تا به این وسیله مبانی علمی و نظری تشریح شود.


وی خاطرنشان کرد: شان دانشگاه بسیار بالاست و تبیین علمی موضوع باید در دانشگاه باشد. اختلاف نظر در بحث علمی هیچ اشکالی ندارد. استادان در مبانی نظری و مشکلات جامعه بحث علمی را آغاز کنند دانشجویان هم یاد می‌گیرند.


در ادامه مراسم حجت الاسلام شهمیری رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم که


بعد از دو دوره سه ساله، مسئولیت دفتر را در شرایطی واگذار می‌کنم که دفتر نهاد از سرمایه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است.


وی افزود: آن طور که آمارها نشان می‌دهد بیش از 75 درصد استادان این دانشگاه در دوره‌هایی که توسط نهاد برگزار شده است با کمال میل شرکت کردند و این دوره‌ها آغاز یک رابطه حسنه بین دفتر نهاد و استادان شده‌ است.


حجت الاسلام شهمیری تصریح کرد: این موفقیت یقینا حاصل زحمات و تلاش‌های همکاران بنده در دفتر نهاد، دبیران هم‌اندیشی و حمایت‌های ویژه ریاست دانشگاه که شخصا در همه این دوره‌ها حضور داشتند، حاصل شده است.


مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای حجت الاسلام اکبری اقدم آرزوی توفیق دارم و امیدوارم نکات ضعفی که وجود داشت در دوره جدید توسط ایشان برطرف شود.


در بخش دیگر مراسم مسئول جدید دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن تشکر از زحماتمسئول سابق نهاد، حجت‌السلام شهمیری عنوان کرد: در مدت کوتاهی که در کنار ایشان بودم شاهد تلاش‌های علمی و اجرایی را شاهد بودم. 


حجت الاسلام اکبری اقدم تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی که متکفل علوم انسانی است، از عظمت بالایی برخوردار است و استادان برجسته‌ای در این دانشگاه حضور دارند که سایر دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند و این ظرفیت خوبی است. در بحث ارتقاء علوم انسانی اسلامی و بومی باید از توانی که در دانشگاه هست کمک بگیریم و بتوانیم تکلیفمان را به خوبی انجام دهیم.


وی افزود: اهمیت علوم انسانی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بیش از 70 درصد مسائل جامعه به علوم انسانی مرتبط است. معتقدم کاری را که به اینجانب محول شده با جدیت انجام دهم.


مسئول کنونی دفتر نهاد مقام معظم رهبری افزود: راهی را دکتر شهمیری آغاز کردند و دکتر سلیمی به شدت حمایت کردند بسیار خوب بود و انشاالله این فعالیت‌های فاخر را ادامه می‌دهیم.


وی افزود: در این مدت دکتر سلیمی را شخصی متخصص در امور علوم انسانی و یک مدیر موفق می‌دانم و امیدوارم یک همکاری دو طرفه اثربخش، طبق مقررات و در فضای آر ام و دوستانه داشته باشیم.


حجت‌الاسلام اکبری اقدم در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی دانشگاه بسیار قابل توجه است و من در دانشگاه‌های دیگر این رویکرد را ندیدم. وی اضافه کرد: دفتر نهاد از این نوع فعالیت‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها خواهد کرد.


در پایان مراسم حجت‌الاسلام محمدیان و دکتر حسین سلیمی با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام شهمیری تقدیر کردند و حکم مسئولیت حجت الاسلام ‌و المسلمین اکبری اقدم را به ایشان اهدا کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار