۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۹۲

تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیش از ۵۷۰ نفر افزایش یافت. این دانشجویان از ۳۴ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش عطنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، صد و شصت و پنجمین نشست کمیته پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و با توجه به درخواست تحصیل متقاضیان، تعداد دانشجویان بین‌المللی این از مرز ۵۷۰ نفر گذشت.


متقاضیان خارجی به صورت هدفمند درخواست تحصیل خود در این دانشگاه را ارائه و پس از آن نسبت به ثبت‌نام قطعی اقدام می‌کنند.


آمار دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان می‌دهد تقاضا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی عمومی، داروسازی و دندانپزشکی افزایش یافته است.


همچنین دوره نخستین گروه دانشجویان خارجی رشته مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی نیز در این دانشگاه آغاز شد.در این کمیته درخواست ۲۱ متقاضی جهت طرح برای کارشناسی و دکتری تخصصی پرستاری، کارشناسی ارشد رشته‌های پرستاری داخلی جراحی، مامایی با گرایش پزشکی قانونی، کارشناسی ارشد و تخصص ارتودنسی، کارشناسی ارشد و تخصص دندانپزشکی ترمیمی، کارشناسی ارشد اندودانتیکس، دکتری تخصصی مواد دندانی، تخصص جراحی دهان، فک و صورت، تخصص پروتزهای دندانی و تخصص دندانپزشکی اطفال بررسی شد.


اعضای کمیته پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با جذب ۱۱ متقاضی موافقت و در خصوص اعطای بورس تحصیلی به آن‌ها نیز تصمیم‌گیری کردند.


این متقاضیان از کشورهای نیجریه، گامبیا، غنا، اتیوپی، عراق، هند، فلسطین و افغانستان درخواست تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران را ارائه داده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار