۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۱۱۸۹
shora tahavol

ابعاد فرهنگی و تربیتی رشته درسی «خانواده و سلامت جنسی» در جلسه ۱۲۳ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد .


به گزارش عطنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۲۳ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


در این جلسه که به ادامه بررسی رشته درسی «خانواده و سلامت جنسی» اختصاص داشت، ابعاد فرهنگی و تربیتی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این بخش از جلسه با اشاره به طرح نظرات مباین با مبانی اسلامی در زمینه مسائل جنسی که در برخی از محافل علمی کشور، لزوم تبیین مبانی سلامت جنسی از منظر شرع نیز مورد تأکید قرار گرفت.


در بخش دیگری از بررسی این برنامه درسی، با اشاره به بین رشته‌ای بودن این رشته تحصیلی، بر لزوم آموزش پزشکی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و... در برنامه درسی این رشته تأکید شد.


پس از ارائه کلیات این برنامه درسی اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است:


ترسیم دقیق جایگاه این رشته از نظر ارتباط آن با پزشکی و روانشناسی، لزوم همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه، ادغام برخی از سرفصل‌های درسی این رشته به علت تشابه موضوع این دروس، برنامه‌ریزی علمی در مسیر تسهیل ازدواج، آسان، به موقع، آگاهانه و پایدار به عنوان هدف اصلی این رشته و منحصر نبودن نگاه اسلام به مسائل جنسی به احکام و تعمیم این نگاه به اخلاق اسلامی.


پس از ارائه این نظرات با رأی مثبت اعضاء مقرر شد تا این برنامه درسی در یک کارگروه ۳ نفره مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار