۰۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۳۷
maziyar-hoseini

معاون شهردار تهران در نخستین جلسه شورای مشورتی اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره جدید که با موضوع تدابیر و تمهیدات اطلاع رسانی برای «استقبال مهر ۹۵» برگزار شده بود، گفت: با نگاه به آینده و از «مهر ۹۵» باید خودمان را برای «مهر ۹۶» آماده کنیم.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر مازیار حسینی در جلسه مشورتی با استادان ارتباطات افزود: حرکات نمادین و نو، خوب است، اما فراگیری و گستردگی فعالیت‌ها و این که به جای گروه یا قشر خاصی از جامعه، تمامی اقشار و گروه‌های جامعه را تحت پوشش قرار دهیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی خطاب به استادان حاضر در جلسه با اعلام این که به عنوان یک معلم دانشگاه، به دانش علوم ارتباطات و هنر اطلاع رسانی، آگاهی ندارم اما آمادگی کامل دارم تا با فهم نظرات استادان این رشته و با استفاده از دانش آنها، نکات مورد نظر را به کار گیرم، تاکید کرد: اساسا موضوع ترافیک، موضوع پیچیده‌ای است و البته مسأله فرهنگ ترافیک از اصل موضوع نیز پیچیده‌تر است.



«طرح کاهش» به زبان ساده یعنی ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد ممنوع


معاون شهردار تهران با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح، به نحوی که با رعایت اصل انصاف و نگاه حرفه‌ای به خبر، نوعی مرجعیت خبری در مجموعه شکل بگیرد، اظهار کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی و کمپین‌های اطلاع رسانی باید از ذوق و قریحه هنری برخوردار باشند تا بتوانند تأثیر لازم را بر روی مخاطبان بر جای بگذارند.


حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که طرح کاهش یا همان «ال ای زد»، طرحی بود که با زبان علمی اما پیچیده مطرح شده بود و برای همین با مخالفت‌های چند وجهی رو به رو شد، تصریح کرد: طرح کاهش به زبان ساده و در یک جمله یعنی این که هر خودرویی که می‌خواهد وارد محدوده زوج و فرد شود، باید برچسب معاینه فنی داشته باشد.


وی با تأکید بر این که ساده سازی مباحث علمی و ارائه مطالب به ساده‌ترین شکل ممکن و پرهیز از گفتن مسائل به شکل پیچیده، یکی از هنرهای خبر خوب و اطلاع رسانی صحیح است، اضافه کرد: هر فرد ابتدا باید از خودش شروع کند و مردم باید خودشان درگیر موضوعات شوند و به عنوان نمونه اگر ایستگاه‌های متروی تهران تمیز است، بخشی از این پاکیزگی به دلیل نظافت مرتب این ایستگاه هاست، اما بخش مهم‌تر آن، ناشی از این است که خود مردم نیز نظافت را در مترو رعایت می‌کنند.



تعریف شهردار بلگراد از تمیزی متروی تهران


معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید اخیر شهردار بلگراد از تهران افزود: شهردار بلگراد که به دعوت شهردار تهران از پایتخت کشورمان دیدن کرد، از تمیزی متروی تهران بسیار تعریف کرد و تمجید ایشان به عنوان شهردار یک پایتخت اروپایی از تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


حسینی با بیان این که رفتارهای برخی از راکبان موتورسیکلت، به نوعی است که شهروندان، چه به عنوان راننده خودروهای عمومی و شخصی و چه به عنوان عابر پیاده، نمی‌دانند باید چگونه رفتار کرده و به کجا پناه برند، تصریح کرد: با وضعیت موجود رفتارهای ترافیکی از جمله وضع موتورسیکلت‌ها، چگونه می‌توانیم در شهرمان میزبان گردشگران خارجی باشیم و انتظار داشته باشیم آنها با آرامش و اطمینان در شهرمان قدم بزنند و گردش کنند؟


بنابر اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این جلسه که مهندس حجت الله بهروز، قائم مقام معاونت و مهندس منصور نویریان قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز حضور داشتند، به ترتیب دکتر سید غلامرضا کاظمی دینان رییس انجمن روابط عمومی ایران، دکتر محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر محمد حسن خوشنویس مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی، نظرات خود را در خصوص اهمیت و ضرورت تشکیل شورای مشورتی اطلاع رسانی و تدابیر و تمهیدات استقبال از مهر در حوزه اطلاع رسانی، ارائه کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار