۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۰۷
hoghugh-shahrvandi

جلسه هم اندیشی اعضای هیئت رئیسه اولین کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی با ریاست دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور معاونت پژوهشی و رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی و نماینده دانشگاه علامه طباطبائی د رکنگره برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا و بنابر اعلام کمیته خبری اولین کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی، جلسه هم اندیشی هیئت رئیسه کنگره بامسئولین دانشگاه علامه طباطبائی عصر شنبه ۲۰ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در ابتدای این نشست، مونس کشاورز، دبیرکنگره بین المللی حقوق شهروندی با تقدیر از نگاه تعاملی مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: قطعا بخش علمی کنگره حقوق شهروندی نگاه ویژه‌ای به فضای آکادمیک کشور دارد و در همین راستا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی نیز استفاده کنیم. حضور افرادی همچون دکتر سلیمی در بدنه علمی کنگره می‌تواند به غنای کار کمیته علمی بیافزاید.


در ادامه این نشست دکتر نوروزی، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره با مثبت ارزیابی کردن این جلسه، گفت: انتظار ما این است که دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر حمایت علمی، در سایر اقدامات اجرایی نیز کنار کنگره باشد.


وی ادامه داد: در یک نگاه بلند مدت تا زمان اجرای کنگره، علاوه بر بررسی شیوه‌های همکاری، می‌توان تفاهم‌نامه‌ای را برای تعامل بیشتر میان کنگره و دانشگاه علامه طباطبائی تدوین و به امضا رساند.



اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای همکاری با کنگره


در ادامه این جلسه دکتر حسین سلیمی، ریاست دانشگاه علامه طباطبائی ضمن برشمردن خلاهای موجود در بحث حقوق شهروندی، گفت: زمان آن رسیده است که فارغ از بحث‌های متداول نظری و کلی، به سیاست‌گذاری اجرایی در حیطه حقوق شهروندی بپردازیم و این مقوله راعملیاتی‌تر دنبال کنیم.


وی اضافه کرد: دانشگاه علامه طباطبائی این توان را دارد تا در مفاهیم رسانه و ارتباطات، اقتصاد، سیاست خارجی، جامعه شناسی و حقوق در بحث حقوق شهروندی ورود کند.


سلیمی با تاکید بر لزوم تولید بسته‌های سیاستی، پیشنهاد کرد: لازم است کارگروه‌های علمی از سوی دبیرخانه کنگره و دانشگاه تشکیل و بر اساس آن به تولید بسته‌های اجرایی پرداخت.


وی با اعلام موافقت اولیه دانشگاه علامه طباطبائی جهت همکاری با کنگره، گفت: اگر موارد مشترکی از سوی دبیرخانه و دانشگاه وجود داشته باشد که در قالب سیاست‌های داخلی کنگره قرار بگیرد، حاضریم حتی با صلاحدید مسوولان کنگره، مراسم اصلی این رویداد علمی فرهنگی را نیز میزبانی کنیم. بسیار مهم است که کارگاه‌ها و نشست‌های علمی مشترکی را با همکاری کنگره برگزار کنیم تا از طریق آن بتوانیم به نتایج مشترکی در خصوص همکاری‌های بیشتر برسیم.


در بخش پایانی این نشست دکتر سید محمد هاشمی، دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و حضور نماینده پیشین و فعلی دانشگاه در کمیته علمی کنگره یکی از تالیفات خود را تقدیم به دکتر سلیمی کرد.


در این نشست دکتر میرسعیدی، دکتر هنری و دکتر جعفری از مسوولان دانشگاه علامه طباطبائی به ارائه نقطه نظرات خود درخصوص تعامل بیشتر با دبیرخانه کنگره پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار