۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۹۴۰۱
forghani (1)

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه اذعان داشت: برای انعکاس اخبار نباید به‌دنبال پرداخت‌های نامتعارف به رسانه‌ها بود.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر فرقانی از استادان علم ارتباطات در سومین نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور در دانشگاه سمنان اظهار کرد: روابط عمومی‌ها و خصوصا روابط عمومی دانشگاه‌ها باید مروج اخلاق حرفه‌ای و اصولی باشد.


وی گفت‌: ارتباطات باید در خدمت جامعه و توسعه و پیشرفت کشور باشد و نه در خدمت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی خاص‌، البته گروه‌ها و جناح‌ها نیز می‌توانند روزنامه یا خبرگزراری داشته باشد اما شرط آن داشتن شناسنامه است.


رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه، رعایت شرافت حرفه‌ای را از دیگر نکات قابل توجه در این بخش دانست و افزود: این مسئله هم باید از سوی روابط عمومی‌ها و هم از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرارگیرد.


این استاد دانشگاه مهم‌ترین نقش روابط عمومی‌ها در یک دستگاه را هماهنگی‌، تولید وفاق‌، تفاهم و بالا بردن دانش و اطلاعات عمومی عنوان کرد و افزود: روابط عمومی‌ها باید منادی اخلاق در جامعه باشند.


دکتر فرقانی تامین حق دیگران در دسترسی به اطلاعات را هم از وظایف روزنامه‌نگاران عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.


دکتر بروجردی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست یک‌روزه با تاکید بر لزوم رویکرد حرفه‌ای به خبرهای تولیدی روابط عمومی‌ها اظهار کرد: اگر خبری به لحاظ محتوایی و حرفه ای قوی باشد، رسانه‌ها برای انعکاس آن به دنبال خبر می‌آیند و نباید برای انعکاس اخبار به دنبال پرداخت‌های نامتعارف به رسانه‌ها بود.


وی با بیان اینکه برخی سایت‌هایی که به دنبال نام و نشان هستند ممکن است اخبار نادرست را منتشر کنند افزود: بهترین عکس‌العمل در مقابل این مسئله، سکوت است چرا که توضیح دادن در مورد اصل واقعیت و خبر، کوچک شمردن خبر و راهبرد مصالحه جویانه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار