۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۸۷۳۳
Todi Moarefe Panahi mazinani (2)

 مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی و اداری و مالی دانشگاه 13 شهریور 95 در این دانشکده برگزار شد.


 به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی، با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، دکتر نادر نعمت‌اللهی معاون آموزشی، دکتر محمدرضا ویژه معاون اداری مالی و جمعی از استادان، مدیران و کارکنان دانشکده علوم اجتماعی، مراسم تودیع دکتر محمدحسین پناهی و معارفه دکترعلی اکبر تاج مزینانی رئیس جدید دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.


دکتر حسین سلیمی در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: هر بار نشست با دوستان، انرژی مثبت، نگاه جدید و گشایش روحی و فکری تازه ای ایجاد می‌کند. امیدوارم که به بهانه‌های مختلف در خدمت دوستان عزیز باشیم تا از دیدگاه‌شان برای بهبود وضعیت دانشگاه استفاده کنیم.


رئیس دانشگاه با بیان این نکته که این نشست بر اساس یک تغییر و تحول ناگزیر مدیریتی بوده است، تصریح کرد: دکتر پناهی در ابتدای مسئولیت بنده لطف فرمودند و با تمام مشکلاتی که داشتند پذیرفتتد که با من همکاری کنند. در ابتدا ایشان به پیشنهاد خود، قرار شد تا یکسال به ما کمک کنند اما دو سال دیگر به درخواست ما، این همکاری ادامه یافت. وی افزود: این تغییر و تحول فرصتی است تا خود را ارزیابی کنیم. اینکه ارزیابی به این دلیل است که هیچ دوگانگی بین بنده به عنوان مسئول دانشگاه، معاونین محترم، استادان و کارکنانی که این‌جا حضور دارند وجود ندارد. ما همه یکی هستیم و هدف مشترکی داریم.


دکتر سلیمی با بیان این نکته که هدف ما تبدیل این دانشکده به یکی از مجموعه‌های نمونه کشور در این زمینه است، بیان داشت: باید ارزیابی دقیقی انجام دهیم و ببینیم چه کارهایی را انجام دادیم و چه کارهایی باید انجام بدهیم. رئیس دانشگاه اظهار داشت: حضور دکتر پناهی و تغییر شرایط مدیریتی در دانشگاه، تحولات جدی را در دانشکده به دنبال داشت. گروه‌ها اختیارات بیشتری پیدا کردند و زمینه جذب استادان جدید و راه‌اندازی گروه‌های جدید فراهم شد.


Todi Moarefe Panahi mazinani (1)


وی با اشاره به این که معیارهای علمی بیش از گذشته در برنامه‌ریزی درسی و پژوهشی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهشی رشد قابل تاملی داشتیم، با وجود این که یک دانشکده از دل این دانشکده (دانشکده ارتباطات) بیرون آمد و از تعداد اعضای هیات علمی آن کاسته شد.


وی افزود: دانشکده علوم اجتماعی همچنان نقش قابل توجهی در مسائل علمی پژوهشی دانشگاه دارد.


دکتر سلیمی تصریح کرد: مهمترین اتفاق حاکم شدن آرامش و فضای قابل اعتماد در این دانشکده است. در جامعه آکادمیک هیچ رشدی بدون وجود آرامش و اطمینان امکان‌پذیر نیست و این کار مهمی بود که دکتر پناهی در دانشکده فراهم کرد.


وی با تقدیر از تلاش های دکتر پناهی بیان داشت: در این مدت گام‌های قابل قبول و رو به جلو برداشته شد. اما هنوز کارهای زیادی برای انجام شدن وجود دارد. این جمله به معنای نقص مدیران قبلی نیست. گستره و عمق فعالیت‌های آکادمیک به اندازه‌ای زیاد است که کسانی که بعد ما هم سر کار بیایند کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را مدنظر داشته باشند. رئیس دانشگاه اضافه کرد: این دانشکده از منظم‌ترین دانشکده‌ها از لحاظ آموزشی بوده است و سخت‌گیری‌ها به حدی است که خیالم راحت است که کسی از اینجا مدرک دکتری می‌گیرد، توان علمی بالایی داشته و مراحل سخت و دقیق علمی را طی کرده‌است.


رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان توقعات و فرصت‌های پیش روی دانشکده علوم اجتماعی عنوان کرد: وقتی دکتر پناهی خواستند که از فرصت مطالعاتی استفاده کنند و از ریاست دانشکده استعفا دادند بنده در نظرم بود چه کسی می‌تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد و توقعات را بهتر اجرا کند.


وی با اشاره به این نکته که همه استادان این توانمندی را دارند و می‌توانند در شکوفایی دانشکده موثر باشند تصریح کرد: برای این انتخاب، چند ویژگی در نظر بود. از استادان که از لحاظ اجرایی، فکری، عاطفی و احساسی مورد اجماع باشد و بتواند وفاقی را که در دوره دکتر پناهی به‌وجود آمد ادامه دهند. انرژی لازم برای انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسای دانشگاه را داشته باشد. انتظارات و فعالیت‌ها بیش از حد امکانات است و به طور طبیعی فشار زیادی تحمیل می‌شود و صبر و تحمل و فداکاری بیش از حدی می طلبد.


دکتر سلیمی آشنائی با محافل آکادمیک در عرصه داخلی و بین‌المللی و سازگاری مقالات داخلی با درجه اعتبار بین‌المللی را ویژگی مهم یک رئیس دانشکده معرفی کرد و بیان داشت: بر اساس این ملاک‎‌ها، دکتر تاج مزینانی گزینه مناسبی است.


وی افزود: خوشبختانه در گفت‌گوهایی که با دکتر تاج مزینانی داشتیم در برنامه‌های بلند مدت و شیوه مدیریت اتفاق نظر داریم.


دکتر سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: با مشورت بی‌پیرایه با گزیده‌ای از استادان که سابقه مدیریتی داشتند و از با تجربه‌ها بودند، دریافتم که اجماعی و تمایلی درباره ایشان وجود دارد و مصمم شدم با حضور دکتر تاج مزینانی راه توسعه دانشکده را ادامه دهیم.


در ادامه مراسم دکتر نعمت‌الهی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی کوتاه عنوان کرد: در طول این سه سال که در خدمت دکتر پناهی بودیم، همکاری تنگاتنگی با معاونت آموزشی داشتند. خیلی از آئین نامه‌ها در آموزش و تحصیلات تکمیلی در این سه سال نوشته‌ایم، نقطه شروع یا نگارنده دکتر پناهی بودند و به خوبی در آموزش از تجربیات ایشان استفاده کردیم.


وی افزود: دکتر پناهی در هیئت اجرایی جذب برای دانشکده سنگ تمام گذاشتند و همواره از اعضای هیئت علمی دانشکده دفاع کرده و نه تنها نکات شخصی بلکه نظرات کارگروه و تصمیمات دانشکده را بیان می‌‌کردند.


دکتر نعمت‌الهی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر پناهی گفت: امیدوارم دکتر تاج مزینانی هم در کار خود موفق باشد و شاهد دستاوردهای علمی و پژوهشی روزافزونی در این دانشکده باشیم.


در ادامه دکتر پناهی در سخنانی عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که توفیق داد سه سال دیگر در خدمت دانشکده باشم و توان خود را برای ارتقاء علم و پژوهش کشور ارائه کنم. وی افزود: از دکتر سلیمی به خاطر اعتمادشان نسبت به خودم تشکر می‌کنم و اگر نگاه، منش و مدیریت ایشان نبود، آمادگی پذیرش این مسئولیت را نداشتم. وی افزود: دکتر سلیمی چهره اجرایی، علمی و فرهنگی توانمند و ارزشمندی است و همکاری با ایشان واقعا لذت بخش است.


Todi Moarefe Panahi mazinani (3)


رئیس سابق دانشکده علوم اجتماعی با بیان این نکته که مدیریت در دانشکده یک مدیریت فردی نیست، خاطرنشان کرد: مجموعه استادان و مدیران دانشکده باید دست در دست هم بدهند تا موفقیت شکل بگیرد.


وی ضمن تقدیر از تلاش های همکاران علمی و اداری دانشکده اضافه کرد: همه به مدیریت دانشکده کمک کردند تا به خوبی اداره شود. اگر کاری انجام گرفته نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ همه عزیزان بود.


دکتر پناهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشکده در زمینه‌هایی که پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد، با تدبیر دکتر تاج مزینانی بهبود پیدا کند و به شرایط ایده‌آل خود دست پیدا کند.


دکتر علی‌اکبر تاج‌مزینانی، رئیس جدید دانشکده علوم اجتماعی نیز ضمن تقدیر از دکتر سلیمی عنوان کرد: امیدوارم با همکاری و کمک دوستان بتوانیم، این حسن اعتماد را محقق کنیم و سربلند از این مسئولیت بیرون بیاییم.


وی با بیان این نکته که دکتر پناهی شناسنامه دانشکده علوم اجتماعی است و نیاز به تعریف ندارد، تصریح کرد: تلاش‌‌های دائمی و بی‌شائبه ایشان مشخص است و بر گردن همه کسانی که در حوزه علوم اجتماعی فعالیت می کنند حق ویژه دارند.


دکتر تاج مزینانی اظهار داشت: دکتر سلیمی نکاتی که درباره آینده نیاز است را مطرح کردند و طی جلساتی که با ایشان داشتم و برنامه‌ای که تقدیم شان کردم، برنامه‌های مورد نیاز دانشکده توسط ایشان ترسیم شد.


 وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم کارهایی که در سه سال گذشته انجام شد جای قدردانی دارد اما وقتی به جلو نگاه می‌کنیم، واقعیت این است که راه بسیار طولانی است و کارهای بسیاری مانده که باید انجام شود. این مسیر بدون کمک همه استادان محترم محقق نخواهد شد.


Todi Moarefe Panahi mazinani (4)


رئیس دانشکده علوم اجتماعی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به دست آوردن جایگاه دانشکده علوم اجتماعی در مجامع علمی و سیاست‌گذاری کشور، تقاضا محوری و کاربرد محوری با استفاده از استراتژی‌های مختلف، پیش‌برد اهداف علمی و آموزشی و بین‌المللی سازی دانشکده علوم اجتماعی ا از جمله اهداف و راهبردهای دانشکده است.


در پایان مراسم دکتر حسین سلیمی با اهدا هدیه و لوح یادبود از زحمات دکتر پناهی تقدیر کرد و حکم مسئولیت دکتر تاج مزینانی را به ایشان ابلاغ کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار