۰۸ شهريور ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۶۳۷

sandogh refah


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقویت جایگاه صندوق از جمله برنامه‌های بلند مدت صندوق مبتنی بر سند راهبردی است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش مدیران حراست دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در اردبیل گفت: این صندوق با ماموریت حمایت از دانشجویان مستعد بی بضاعت در سال 1353 تشکیل شده است.


وی با بیان اینکه برنامه‌های صندوق در دو افق تدوین شده است، تصریح کرد: تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و تدوین برنامه‌های بلند مدت(تدوین سند راهبردی و کاربردی صندوق) دو افق مد نظر صندوق هستند.


یزدان‌مهر با اشاره به برنامه‌های بلند مدت صندوق مبتنی بر سند راهبردی، ادامه داد: ارائه تسهیلات هدفمند و موثر، حرکت به سمت مدیریت واحد خدمات‌دهی، کاهش تصدی‌گری و جلوگیری از انباشت مطالبات جدید، تقویت جایگاه صندوق، حرکت به سمت سازمان IT محور و هوشمندسازی سیستم‌های رایانه‌ای از جمله زیرشاخه‌های برنامه‌های بلند مدت صندوق رفاه دانشجویان است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برنامه‌های کوتاه مدت صندوق به چند دسته تقسیم می‌شوند که تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی، تمرکز بر تقویت درآمد اختصاصی صندوق، اهتمام به مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی، تمرکززدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و اصلاح قوانین و فرآیندها و حرکت به سمت سازمان IT محور از جمله آنها است.


وی با اشاره به زیرشاخه‌های تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی در برنامه‌های کوتاه مدت، خاطرنشان کرد: تهیه طرح تبدیل یارانه غذا به وام طی دوره 10 ساله، تهیه برنامه کمک به خودکفایی صندوق از طریق منابع صندوق توسعه ملی و اختصاص اعتبار خاص از سوی دولت جهت پرداخت وام ویژه دکتری در قسمت تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی قرار دارد.


یزدان مهر گفت: ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای کارشناسان دانشگاه‌ها در شناسایی و وصول مطالبات، فعال‌سازی بخش سرمایه‌گذاری صندوق متناسب با نیازها و ماموریت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قرار گرفتن نام بدهکاران صندوق در شمار بدهکاران بانکی از جمله راهکارهای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه تمرکز بر تقویت درآمد اختصاصی صندوق است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اصلاح و ابلاغ دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه‌های غیردولتی، اصلاح مقررات مربوط به قوانین بازپرداخت و وصول اجاره بهای خوابگاه، افزایش پهنای باند اینترنتی صندوق، افزایش درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقساط بدهی و طراحی سیستم نرم افزاری خوابگاه‌های غیردولتی از راهکارهای صندوق در حوزه اصلاح قوانین و فرآیندها و حرکت به سمت سازمان IT محور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار