۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۵۷۱
Salimi---new

سخنرانی دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، آغاز شد.


سلیمی گفت: اصطلاحی در فارسی داریم که در زبان‌های دیگر نیست و آن‌هم این عبارت است که «خسته نباشید».


وی با اشاره به اینکه برای ما جای افتخار بود که میزبان شما از اقصی نقاط جهان باشیم، اذعان کرد: آموزش و یادگیری زبان فارسی به معنای ورود به یک جهان جدید است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: شما زبان‌آموزان در یک ماه اخیر وارد دنیای جدید به نام زبان فارسی شده و به‌نوعی فرهنگ مرتبط با آن را نیز از نزدیک لمس کردید.


وی با بیان اینکه بخشی از زبان فارسی عشق، مهربانی و محبت بوده که حتماً نیز محبت ایرانی‌ها را در این مدت حس کردید، بیان کرد: ویژگی دیگر زبان فارسی عمق و معنای موجود در آن است که ایرانیان به عمق معنا توجه زیادی دارند.


سلیمی تأکید کرد: ویژگی دیگر زبان فارسی توجه به آسمان است. ما در جهان زبان و فرهنگ فارسی همیشه نگاهی به آسمان داشته و بخشی از حیات و جهان خود را در آسمان می‌بینیم.


وی با اشاره به اینکه شاید شما هم مثل ما ایرانی‌ها ستاره‌ای در آسمان داشته باشید، گفت: با ورود شما به دنیای زبان فارسی نه‌تنها با ستاره بلکه با کهکشانی از ستاره‌ها روبرو می‌شوید.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: از همه عزیزان و همکارانی که موجب نقش‌آفرینی ما در این دوره شده و به‌نوعی زمینه اتصال ما با زبان‌آموزان خارجی را فراهم کردند، تشکر می‌کنم. ضمن‌آنکه از دکتر حدادعادل در بنیاد سعدی که این فرصت را برای دانشگاه علامه طباطبائی ایجاد کرد نیز قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار