۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۵۳۰
bejestani

دکتر بجستانی گفت: ما توانستیم بدون هیچ مشکلی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه علامه با موفقیت برگزار کنیم و هدف آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان خارج از کشور را امکان پذیر سازیم.


سخنرانی دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی  که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، آغاز شد.


در ابتدای این مراسم دکتر حسین سلیمی‌بجستانی گفت: از پیگیری‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاونان دانشگاه برای برگزاری این دوره تشکر می‌کنم. ما توانستیم بدون هیچ مشکلی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه علامه با موفقیت برگزار کنیم و هدف آن آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان خارج از کشور بود.


او افزود: دانشگاه علامه یکی از بزرگ دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش عالی با مناسبات بین‌المللی است و این دوره زمینه‌ای را فراهم کرد تا پتانسیل تخصصی خود را نشان دهد. داشتن ۱۰ دانشکده به‌خصوص دانشکده زبان و ادبیات فارسی که زبان‌های زیادی را در جهت به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد ازجمله ویژگی‌های این دانشگاه است.


سلیمی‌بجستانی تأکید کرد: برنامه‌های دوره دانش‌افزایی در دوره‌های قبل با تعداد و حجم کمتری برگزار می‌شد. ضمن‌آنکه ایران در ۸۵ کشور دنیا سفارت‌خانه و دفتر نمایندگی دارد و در آینده باید این برنامه رسمی‌تر برگزار می‌شود.


وی گفت: برای برگزاری این دوره طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد سعدی این قرارداد بسته شد و رابط اصلی برنامه دکتر رضا مراد‌صحرایی بودند که هم عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی و هم معاون آموزش و پژوهش در بنیاد سعدی هستند.


مسئول برگزاری هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی افزود:‌ در این دوره ۲۱۰  نفر از ۴۱ کشور دنیا به ایران آمدند و در کنار آموزش زبان فارسی، تمدن ایرانی را از نزدیک دیدند. هماهنگی خوبی بین دانشگاه علامه و بنیاد سعدی بود که ۱۰ کمیته مختلف، برگزاری این دوره را بر عهده داشتند.


وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های فوق‌برنامه و فرهنگی ۳۱ برنامه برای زبان آموزان شامل ۲۱ بازدید و ۱۰ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: درمجموع ۱۴۰ ساعت برنامه فرهنگی و فوق‌برنامه در این دوره اجرا شد که برگزاری کلاس سفالگری و خوشنویسی ازجمله آن‌ها بود.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه برای تغذیه شرکت‌کنندگان در دوره دانش‌افزایی با هماهنگی اداره رستوران‌های دانشگاه غذاهای متنوع و مختلفی در نظر گرفته شد، گفت:‌ در این دوره بیش از ۱۳۶ مورد تولید محتوا در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و گزارش تصویری، ۶۰ برنامه پوشش رسانه‌ای توسط خبرگزاری‌ها، مطبوعات و صداوسیما و ۴ کلیپ تصویری با هماهنگی کمیته رسانه تولید شد.


وی با شاره به اینکه مجموع حراست دانشگاه علامه طباطبائی با ۲۵ نفر از کارکنان خود این دوره را پوشش دادند، افزود: در این دوره ۹۰ ساعت آموزش رسمی توسط ۳۵ استاد ارائه شد.


سلیمی‌بجستانی درباره رضایت‌مندی فارسی‌آموزان از این دوره گفت: ۷۵ درصد از وضعیت اسکان خوابگاه، ۶۲ درصد از وضعیت تغذیه، ۷۰ درصد از کیفیت تدریس، ۹۰ درصد از میزان تأثیر دوره در آموزش زبان فارسی، ۸۸ درصد از فعالیت‌های فوق‌برنامه، ۷۶ درصد از برنامه‌های اجرا شده در خوابگاه، ۹۳ درصد از وضعیت استقبال و ۷۰ درصد از خدمات نقلیه و پشتیبانی رضایت داشتند.


او در انتها خاطرنشان کرد: برای اینکه معنای فرهنگ و ادب فارسی را بهتر بچشیم باید با زبان فارسی زندگی کنیم و اگر کم‌وکاستی‌هایی نیز از سوی دانشگاه علامه بود ما را در این زمینه ببخشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار