۰۶ شهريور ۱۳۹۵ ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۱۵۶
Maghis

مقیس احمد در شهر دهلی هند زندگی می‌کند. او دانشجوی دکترای رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه جمعیت ملی اسلامی دهلی است و عنوان رساله‌ی دکترایش «مطالعه انتقادی ترجمه‌های زبان اردویی بر مثنوی و معنوی مولانا» است.


صابرنصیب‌علی- عطنا؛ فارسی‌آموز هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات ‌فارسی درباره حضور در این دوره می‌گوید: برای افزایش دانش در زبان‌فارسی در ایران حضور یافتم و حضور در این دوره با وجود اساتید فارسی زبان و کیفیت بالای دروس ارائه شده و کلاس‌های آموزشی، دانش و مهارت من در زبان فارسی را بیشتر کرده است و تجربه حضور در این دوره می تواند به افزایش دانشم نسبت به زبان و ادبیات فارسی شود.


مقیس احمد درباره مردم و فرهنگ ایران، می‌گوید: ایران کشوری با تاریخ کهن است، مردم ایران خیلی مهمان دوست و مهربان هستند و فرهنگ زیبایی دارند. دوست دارم دوباره به ایران سفر کنم چون هنوز فرصت بازدید خیلی از مکان‌های تاریخی و دیدنی ایران را نیافته‌ام.


فارسی‌آموز هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات ‌فارسی با اشاره به میزبانی رضایت‌بخش دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار می‌دارد: دانشگاه جمعیت ملی و اسلامی دهلی با اینکه دانشگاه اسلامی است، همه مذاهب در آن تحصیل می‌کنند و این دانشگاه از دانشگاه علامه گسترده‌تر است و همه رشته‌ها و تخصص‌های گوناگون تقریبا تدریس می‌شود؛ از رشته‌های پزشکی تا رشته‌های انسانی در آن ارائه می‌شود. ولی دانشگاه علامه حوزه تخصصش در علوم انسانی است و به لحاظ ظاهری محوطه تمیز و مرتبی دارد. فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های در حوزه علوم انسانی در خاورمیانه است.



گاندی پدر ملت هند است


او درباره هند و گاندی می گوید: هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است. همچنین هند از نظر جمعیت دومین کشور دنیا است. گاندی پدر ملت هند است. گاندی، محمدعلی جناح و جواهر لعل نهرو همگی برای استقلال و آزادی مردم هند زحمات بسیار انجام داده‌اند. گاندی بانی هند است و به خاطر همین به او پدر ملت هند می‌گویند او کلید آزادی و دموکراسی کشور هند است.


مقیس احمد درباره زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند اظهار می‌دارد: در بین دانشجویان هندی، زبان و ادبیات فارسی رایج است و تحصیل در این رشته‌، متقاضی زیادی در هند دارد. در بیشتردانشگاه‌های هند، رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان ارائه می‌شود و می‌توان گفت در مهم‌ترین دانشگاه‌های هند زبان و ادبیات فارسی تدریس می‌شود.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار