۰۵ شهريور ۱۳۹۵ ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۹۶
hooshang-Moradi-Kermani

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده معروف ایرانی، با حضور در کلاس‌های آموزشی دوره پیشرفته و فوق پیشرفته با فارسی آموزان به گفت‌وگو پرداخت و چند جلد از کتاب‌های خود را به آنها اهدا کرد.


به گزارش عطنا، فارسی‌آموزانی که در مرحله پیشرفته و فوق پیشرفته قرار دارند و خود مدرس دانشگاه‌های خارجی هستند، میزبان نویسنده‌ای‌ ایرانی در کلاس درس خود بودند.


مرادی کرمانی با حضور در یکی از کلاس‌های دوره دانش‌افزایی که مدرس آن، آقای شمس‌الدین بود، کتاب‌های خود را با امضای خود به فارسی آموزان اهدا کرد. این اقدام مرادی کرمانی، شگفتی و خوشحالی فارسی آموزان را به همراه داشت. پس از آن، فارسی‌آموزان به گفت‌وگو با مرادی کرمانی پردختند و کلاس‌ درس با شعرخوانی فارسی‌آموزان و او، پایان یافت.


پیش از این فارسی‌آموزان خارجی حاضر در این دوره، ابراز علاقه کرده‌ بودند که استادان و نویسندگان برجسته‌ی ایرانی را ببینند، از همین رو مسئولین برگزاری این دوره، آقای مرادی کرمانی را به دانشگاه علامه طباطبائی دعوت کردند تا از نزدیک با فارسی آموزان دیدار کند.


گفتنی است، هوشنگ مرادی کرمانی چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که از آثار متعددی را در قالب داستان، فیلم‌نامه و نمایشنامه روانه بازار نشر کرده است.


مرادی کرمانی مجموعه داستان‌های «خمره، آب انبار، معصومه، من غزال ترسیده‌ای هستم، قصه های مجید، بچه های قالیبافخانه، نخل، چکمه، داستان آن خمره، مشت بر پوست، تنور، پلو خورش، مهمان مامان، مربای شیرین، لبخند انار، مثل ماه شب چهارده، نه ترو نه خشک، شما که غریبه نیستید، ناز بالش، کبوتر توی کوزه، هوشنگ دوم و ته خیار» را نوشته و همچنین نگارش فیلمنامه‌های «کاکُلی، تیک‌‌تاک، کیسه برنج، مهمان مامان و نمایشنامه‌های کبوتر توی کوزه، پهلوان و جراح و مأموریت» را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار