۰۳ شهريور ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۳۱

azad uni


دوره دانش‌افزایی برترین‌های المپیاد زبان فارسی دانشگاه‌های ترکیه در دانشگاه آزاد برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، تعداد ۲۳ نفر از دانشجویان برتر المپیادهای زبان فارسی دانشگاه‌های ترکیه برای حضور در دوره دانش افزایی زبان فارسی به دانشگاه آزاد آمده بودند که مراسم اختتامیه این دوره، امروز با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی برگزار شد.


در این مراسم، به شرکت کنندگان در این دوره گواهی پایان دوره اعطا شد.


طاها هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: برگزاری این دوره، اولین فعالیت مشترک دانشگاه آزاد با بنیاد سعدی بود که این فعالیت با هدف ارتقاء و توسعه زبان فارسی در جهان برگزار شد.


وی افزود: در کشور ترکیه المپیاد زبان فارسی با حضور ۳ هزار نفر برگزار شد که در نهایت ۲۳ نفر از برگزیدگان این المپیاد برای شرکت در دوره دانش افزایی زبان فارسی به دانشگاه آزاد دعوت شدند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این دوره از ۲۲ مرداد آغاز شد و اکنون به پایان رسیده اما شرکت کنندگان در این دوره تا ۹ شهریور در ایران می‌مانند و از مراکز فرهنگی و تاریخی کشور بازدید خواهند کرد.


هاشمی اضافه کرد: برای این دانشجویان در دانشگاه آزاد کلاس‌هایی با سطح میانی و پیشرفته برگزار شد که دروس ادبیات فارسی، دستور زبان و نگارش، گفت و شنود و ایران شناسی در این کلاس‌ها آموزش داده شد.


غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی نیز در این مراسم اظهار کرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ جهان اسلام هستند که خوشبختانه روابط خوبی با یکدیگر دارند و چندین قرن است که مرزهای این دو کشور با هم دارای امنیت بودند و ما شاهد برخورد و خشنونت در این مرزها نبوده ایم.


وی با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکیه افزود: زبان فارسی در کشور ترکیه و زبان ترکی در ایران مورد توجه است و حتی در گذشته سلاطین عثمانی به زبان فارسی شعر می‌گفتند.


رئیس بنیاد سعدی اضافه کرد: یکی از گنجینه‌های تاریخی زبان فارسی در کشور ترکیه وجود دارد؛ چراکه بسیاری از نسخه‌های خطی زبان فارسی در این کشور موجود است.


حدادعادل خاطرنشان کرد: ما برای تحکیم روابط بین المللی خود نیازمند آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار