۰۲ شهريور ۱۳۹۵ ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۶۱

mahmud vaezi vazir ertebatat


وزیر ارتباطات بر لزوم ایجاد شبکه ملی مجازی و جایگزین شدن این شبکه برای ارتباطات عمومی با همان جذابیت‌های شبکه‌های مجازی تاکید کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، محمود واعظی روز سه شنبه در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دفتر این مرجع تقلید، گفت: خوشبختانه در سه سه سال اخیر مراجع تقلید حمایت‌های مطلوبی از دولت تدبیر و امید داشته‌اند.


وی افزود: هیچ دولتی در کشور نظام اسلامی بدون عنایت، حمایت و رهنمود مرجعیت نمی‌تواند در اداره کشور موفق باشد؛ در گذشته شاهد بودیم که دولت مشکلات خود را کم‌تر با مردم در میان گذاشته است؛ برخلاف دولت گذشته دولت روحانی هر چیزی که دارد را مدیون مرجعیت است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: امسال دولت تمرکز خود را به رونق اقتصادی اختصاص داده است که برنامه آن ایجاد ۵۰۰ هزار شغل است؛ اینکه تاکنون مشکلات اقتصادی کشور حل نشده را باید در علل مختلفی جستجو کرد؛ ولی معتقدیم که حل موضوع بیکاری مفاسد مختلفی را در جامعه به دنبال دارد.


وی با ذکر این مطلب که علائم پنج ماه اخیر برای کشور امیدوار کننده است، بیان کرد: رشد صنعت در این مدت محسوب بوده است؛ در این زمینه و برای رشد صنعتی کشور، ۷۵۰۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل شناسایی شده است که برنامه‌های لازم برای حل این مشکلات نیز در نظر گرفته شده است؛ صادرات نفت مطلوب‌تر شده است و در این مدت به ۱۳۰۰ واحد تولیدی تسهیلات داده شده و به ۳۵۰۰ مرکز دیگر که مشکل نقدینگی نیز کمک خواهد شد.


واعظی اظهارکرد: از رشد چهار درصدی در حوزه کشاورزی نیز نباید غافل بود؛ دولت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده است و با خرید گندم به خودکفایی رسیدایم؛ صادرات غیر نفتی نسبت به پنج ماهه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است و خوشبختانه واردات کشور هفت درصد کاهش داشته است.


وی گفت: تراز تجاری از صادرات و واردات بدون نفت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مثبت شده است؛ صادرات نفت برای سال‌های تحریم زیر یک میلیون بشکه بوده و اکنون به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.


واعظی اظهارکرد: در راستای توسعه کشور در حوزه فناوری برنامه‌ریزی مطلوبی داریم و در همین زمینه برنامه ویژه برای قم در نظر گرفته شده تا مراکزی که تولید محتوای دینی دارند بدون دغدغه بسترهای زیرساختی فعالیت‌های خود را گسترش دهند.


وی از افزایش پنهای باند اینترنت در استان قم یاد کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده حجم تولیدی محتوای دینی استان قم در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نگرانی وزارت مواجه شدن با پدیده جدید فضای مجازی است زیرا این فضا فرصت و تهدید بوده و باید در راستای افزایش فرصت‌ها و کاهش آسیب‌ها تلاش کنیم.


واعظمی بیان کرد: باید صفحات و بخش‌هایی که مضر خانواده‌ها است را فیلتر کنیم؛ در این راستا ۱۱۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر برای صیانت از فضای مجازی هزینه شده ۱۴ دانشگاه و مرکز پژوهشی در حال فعالیت هستند اما دشمن در این جنگ الکترونیک به مقابله با فیلترینگ‌ها اقدام می‌کند.


وی گفت: نهضت تولید محتوای داخلی،‌ بومی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد؛ مردم باید برای استفاده از این محتوا هزینه کم‌تری پرداخت کرده و از محتوای مطلوب‌تری استفاده کنند اما موفقیت در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی است.


واعظی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: کمیته با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و کارشناسان مراجع تقلید و وزارت گردهم آیند تا بتوانیم اقدامات راهکاری را دنبال کنیم.


وزیر ارتباطات بیان کرد: وزارت اطلاعات اشراف کاملی در این حوزه دارند شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده که به صورت جدی مورد توجه وزارت قرارگرفته است؛ هفته آینده فاز نخست آن اجرا می‌شود؛ هزاران شبکه اجتماعی در کشور وجود دارد که با بسته شدن تلگرام به دیگر شبکه‌ها انتقال می‌یابند به همین علت راهکار فیلتر نیست بلکه باید در داخل کشور شبکه اجتماعی مطلوبی را ایجاد کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار