۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۲۰

Sakhayi Bonyad Sadi


 سید باقر سخایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا اظهار داشت: اگر زمانی لازم باشد استادی را برای تدریس زبان فارسی به خارج از کشور اعزام کنیم از این دانشگاه استفاده خواهیم کرد.


به گزاش عطنا، معاون اداری و مالی بنیاد سعدی گفت: ما و دانشگاه علامه باهم تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌ایم که نسبت به برگزاری دوره‌ها با هم همکاری داشته باشیم. سخایی خاطر نشان کرد: اگر زمانی لازم باشد استادی را برای تدریس زبان فارسی به خارج از کشور اعزام کنیم از این دانشگاه استفاده خواهیم کرد. در زمینه کتب درسی نیز نیازمند استفاده از کتاب‌هایی در رشته زبان و ادبیات فارسی هستیم که در این راستا از کتاب‌های تالیف شده در این دانشگاه استفاده خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: فارسی‌آموزان زمانی که وارد محیط ایران می‌شوند و با مردم ایران گفت‌وگو می‌کنند، زبان فارسی را بهتر می‌آموزند. او افزود: دانشگاه علامه طباطبائی بهترین و مهم‌ترین دانشگاه در زبان و ادبیات فارسی در کشور است و قطعا می‌تواند به نشر زبان فارسی در جهان کمک کند.


سید باقر سخایی به هدف تشکیل بنیاد سعدی اشاره کرد و گفت: زبان فارسی به خاطر اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در چند سال اخیر دچار مشکل شده است. دکترحداد عادل با تشکیل بنیاد سعدی، سعی در تجمیع ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها کرده تا بتواند یک کار بزرگ انجام دهد مثل کاری که کشورهای بزرگ دنیا آن را انجام می‌دهند. معاون اداری و مالی بنیاد سعدی اظهار داشت: متاسفانه به علت مشکلات بودجه‌ای که دولت در سال‌های اخیر دارد، نتوانسته‌ایم به اهداف خود برسیم. ان شاالله مشکلات دولت حل شود و ما هم بتوانیم از طریق درآمدزایی هدف بنیاد سعدی را به وقوع برسانیم.


وی افزود: تجمیع این حجم از دانشجو از کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های مختلف در یک محیط کار سختی است و به همین دلیل در این فکر هستیم که دانشجویان را به دو گروه تقسیم کنیم تا بتوانند بهتر استفاده کنند. سخایی در پایان سخنانش گفت: هر کشور را با فرهنگ آن می‌توان شناخت. آشنایی این دانشجویان با ادب و فرهنگ ایران می‌تواند تاثیرات روحی خوبی برای آن‌ها داشته باشد چون تبلیغات ایران‌هراسی در دنیا بسیار زیاد است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار