۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۱۷
Hosein Salimi

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشگاه علامه به عنوان تنها دانشگاه دولتی تخصصی علوم انسانی، یکی از رسالت‌های خود را گسترش زبان فارسی می‌داند.


به گزاش عطنا، دکتر سلیمی در حاشیه بازدید از کلاس‌های دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، تصریح کرد: این نوع دوره‌ها، با هدف سیاسی برگزار نمی‌شود، بلکه هدفش گسترش زبان، فرهنگ و نظام معنایی است و یک فایده ثانوی آن از بین بردن فضای ایران‌هراسی در جهان است؛ شما اگر به رفتار و برخورد فارسی‌آموزان حاضر در این دوره دقت کنید، متوجه می‌شوید که همه، تصویری واقعی، مثبت، پیشرفته و زیبا از ایران به دست آورده‌اند و همین تصویر را به کشور خود نیز منتقل می‌کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به همکاری با بنیاد سعدی در برگزاری این دوره گفت: دانشگاه علامه به عنوان تنها دانشگاه دولتی تخصصی علوم انسانی، یکی از رسالت‌های خود را گسترش زبان فارسی می‌داند، به دلیل اینکه زبان فقط یک ابزار تکلم نیست بلکه یک فرهنگ و نظام معنایی است. گسترش این فرهنگ و نظام معنایی، برابر با گسترش نظام معنایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در جریان است.


وی درباره اهمیت دوره‌هایی مثل دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، تأکید کرد: اهمیت این دوره هم به خاطر این است که صدها زبان‌آموز تصمیم می‌گیرند وارد این نظام معنایی و زبانی شوند. نکته مهمی که در کلاس‌ها در سطوح مختلف به چشم می‌خورد، فارسی‌آموزان با اینکه هنوز بعضی از واژه‌های فارسی به طور کامل نیاموخته‌اند اما وارد محیط زبان فارسی شده‌اند و با برنامه‌هایی که بنیاد سعدی دارد و دانشگاه علامه تا آنجایی که بتواند همراهی خواهد کرد حتما این ورود عمیق‌تر خواهد شد.


سلیمی درباره اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی چه کمکی می‌تواند به گسترش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه علامه کند، گفت: دانشگاه علامه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی خودش را از سه سال پیش شروع کرده است و به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند؛ یکی از محورهای فعالیت‌های بین‌المللی ما حوزه زبان فارسی است این‌گونه فعالیت‌ها، به معرفی دانشگاه علامه و همچنین به گسترش ارتباطات بین المللی دانشگاه هم بسیار کمک خواهد کرد.


رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان خارجی در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، گفت: آن چیزی که می‌تواند بر رتبه دانشگاه تاثیرگذار باشد تعداد دانشجوی خارجی است اگر این افرادی که در این دوره حضور پیدا کردند زمینه‌ساز جذب دانشجوی خارجی بیشتری در دانشگاه علامه شوند، در رتبه و رنکینگ بین‌المللی دانشگاه موثر خواهد بود.


سلیمی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها می‌تواند به معرفی سبک زندگی ایرانی کمک کند، عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی ویژگی خاص خود را در همه ابعاد زندگی از قبیل جمله نحوه‌ی غذا خورن، لباس پوشیدن و اوقات فراغت، دارد. برای ما جالب است که که می‌بینیم ابعاد مختلف سبک زندگی ایرانی، برای شرکت‌کننده‌ها بسیار جذاب بوده است. به هر حال سبک زندگی ایرانی نوعی سبک زندگی برجسته‌ است که در دنیا معرفی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار