۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۳۱۱
bazdid dr hadad adel (12)

دکتر حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و دو تن از معاونانش، به همراه دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی  از کلاس‌های آموزشی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی بازدید کردند.


به گزارش عطنا، دکتر غلامعلی حدادعادل به همراه سید محمدرضا دربندی، معاون روابط بین الملل بنیاد سعدی و سید باقر سخایی، معاون مالی بنیاد سعدی، پس از نشستی با دکتر سلیمی با مشایعت رئیس دانشگاه از کلاس‌های درسی فارسی‌آموزان بازدید و به گفت‌وگو با زبان‌آموزان، اساتید و هیئت اجرایی پرداختند.


در این بازدید، هیئت بازدید کننده ضمن حضور در کلاس‌های زبان‌آموزی، نظر دانشجویان مختلف را جویا شدند و انتقادات و پیشنهادات آنها را شنیدند. این درحالی بود که دانشجویان از سطح دوره و حضور در دانشگاه علامه طباطبائی احساس رضایت و خرسندی داشتند.


این گزارش حاکی است کلاس‌های این دوره در چند سطح مختلف از پیش میانی، میانی، فوق‌میانی و پیشرفته در 15 کلاس برای بیش از 200 دانشجو از 41 کشور دنیا برگزار می‌شود. در سطوح اولیه مهارت‌های ابتدایی زبان از جمله گفتن و شنیدن و در سطوح پیشرفته مهارت‌های از جمله درک مطلب و خواندن متون تاریخ و ادبیات آموزش داده می‌شود.


از نکات جالب این بازدید، شعرخوانی چند تن از دانشجویان و تقدیر و سپاسگزاری از مسئولان برگزاری این دوره توسط زبان‌آموزان بود. شعرهایی از شاعرانی چون حافظ و هوشنگ ابتهاج از زبان این دانشجویان تقدیم هیئت بازدیدکننده شد. شعر هوشنگ ابتهاج را دختری سوری خواند که با تشویق حضار و آرزوی صلح برای سوریه همراه شد. در ادامه این شعر که مصرع مشهور آن، «دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی‌زند» بود، حداد عادل با دانشجوی سوری به زبان عربی خوش و بش کرده و ضمن آرزوی صلح و امنیت برای ملت سوریه، ایران را همراه همیشگی این ملت خواند.


در کلاس دیگری، یک دانشجوی تاجیک، شعری از حافظ را با لهجه تاجیکی خواند. دکتر حدادعادل نیز روی تخته کلاس،‌ بیت شعری را تقدیم فارسی‌آموزان مهمان کرد. مضمون آن به شعری از حافظ اشاره داشت که؛ « با هر ستاره‌ای سر و کار است هر شبم / از حسرت فروغ رخ همچو ماه تو». بیتی که در دفتر فارسی‌آموزان جهان به یادگار ثبت شد.


در ادامه هیئت بازدیدکننده، نظر مدرسان دوره و هیئت آموزشی را جویا شده و از چند و چون فضای حاکم بر این دوره مطلع شدند. گفتنی است با اینکه برخی دانشجویان از زیاد بودن غذاهای برنجی، گلایه‌هایی داشتند که البته با شوخی همراه بود، اما آنها در سخنانی جداگانه ضمن اعلام رضایت از مسئولان دوره در بنیاد سعدی و از مهمان‌نوازی و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی تشکر کردند.


در حاشیه بازدید از کلاس‌های آموزشی فارسی‌آموزان، دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به خبرنگار عطنا گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها سیاسی نیست، بلکه گسترش زبان ، فرهنگ و نظام معنایی است و یک فایده ثانوی آن از بین بردن فضای ایران هراسی در جهان است، امروز اگر به گفت‌وگوها با فارسی‌آموزان دقت کرده باشید؛ همه این مهمانان چهره بسیار مثبت، زیبا و پیشرفته از ایران دارند و این را به کشور خودشان منتقل می‌کنند.


رئیس بنیاد سعدی هم با اعلام رضایت از فضای حاکم بر این دوره در گفت‌وگو با عطنا خاطرنشان کرد: احساس ما این است که دانشجویان از برگزاری این دوره راضی هستند و معلمان دوره با علاقه تدریس می‌کنند. امکانات آموزشی کاملا مطلوب است و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد، که من لازم می‌دانم از این بابت از دانشگاه علامه طباطبائی تشکر کنم.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار