۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۲۱۸
hafez

رووینا رختر، فارسی‌آموزی که متولد رگنسبورگ آلمان و دانشجوی کارشناسی شرق شناسی دانشگاه لایپزیک، جزو 15 آلمانی حاضر در دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی است.


صابر نصیب‌علی ـــ عطنا؛ فارسی‌آموز هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی با اشاره به یادگیری زبان فارسی به جهت اهمیت آن در رشته شرق شناسی، می گوید: در رشته‌ی شرقی شناسی، زبان اول عربی و زبان دوم فارسی است. من یادگیری زبان‌های شرقی مانند فارسی را کار بزرگی می دانم و از انجام کار بزرگ بسیار لذت می برم.


رووینا رختر، با بیان اینکه یک سال است شروع به یادگیری زبان فارسی کرده‌است، اظهار می‌دارد: همکار ایرانی مادرم در آلمان، یک فرهنگ زبان «فارسی به آلمانی» به من هدیه داد و از زیبایی‌های زبان فارسی گفت و اینکه باید زبان فارسی را یاد بگیرم.


فارسی‌آموز آلمانی درباره چگونگی آشنایی با این دوره می‌گوید: معلم زبان فارسی‌ام در دانشگاه لایپزیک به من توصیه کرد که برای پیشرفت در یادگیری زبان‌فارسی به ایران بیایم و در این دوره‌ زبان‌آموزی شرکت کنم. همچنین سال قبل، دانشجویان دانشگاه لایپزیک که در دوره‌های قبلی شرکت کرده بودند، مرا به شرکت در این دوره‌ها تشویق کردند. به نظر آنها، این دوره‌ها کمک فراوانی به پیشرفت زبان‌فارسی می‌کند. حتی آنها درباره پوشش مناسب زنان در ایران هم با من حرف زدند.


رختر با اشاره به اینکه درک معانی شعر حافظ با زبان مادری راحت‌تر و بهتر است، عنوان می‌کند: ایران کشور خیلی زیبا و ثروتمندی است و فرهنگ بزرگی دارد. ادبیات فارسی خیلی دلنشین است و به نظرم، وقتی که بتوانم حافظ را به زبان مادری‌اش، یعنی فارسی بخوانم، بهتر بتوانم معنای شعرهای او را بفهمم و آن را درک می کنم.


او در پایان از آشنایی زبان‌فارسی و فرهنگ ایران برای مردم آلمان هم اینگونه می گوید: فکر می‌کنم حافظ برای مردم آلمان خیلی شناخته شده‌است. من در اخبار شنیده‌ام که گردشگران زیادی امسال از آلمان به ایران آمده‌اند، چون چند ماه قبل مشکل بانکی بین ایران و آلمان بر طرف شده‌است و مردم می‌توانند از طریق بانک به راحتی پول جابه‌جا کنند. به نظرم، اکنون فضا بازتر شده و شرایط مسافرت به ایران آسان‌تر شده است. بنابراین مسافرت‌ها به ایران می تواند به آشنایی مردم آلمان به زبان فارسی کمک کند.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار