۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۷۲۱۳
Mosahebe-Farsi-Amoozan---Silvia

«سیلویا فائیلا» که ساکن شهر کاتانیای سیسل، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی و عربی در دانشگاه ناپل در مقطع کارشناسی ارشد و یکی از هفت ایتالیایی حاضر در این دوره است معتقد است: « به نظر ارویانا فالاچی کشورهای شرقی خوب نیستند، چون مردمانی عقب مانده‌ و حکومت استبدادی دارند ولی این‌طور نیست».


صابر نصیب‌علی ـــ عطنا؛ فارسی‌آموز هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی درباره چگونگی حضور دراین دوره می‌گوید: به پیشنهاد استادمان در ناپل، برای تقویت زبان فارسی خود، فرم این دوره را پر کرده و در آزمون آن پذیرفته شدیم.


فائیلا اضافه می‌کند: خیلی خوب است که توانستم در اینجا حضور پیدا کنم، زیرا با حضور در این دوره دانش‌افزایی، زبان فارسی‌ام خیلی رشد کرده و بهتر می‌شود.


او درباره علاقه خود به زبان و ادبیات فارسی اظهار می‌دارد: زبان فارسی به اندازه زبان و فرهنگ ایتالیا جذاب است و من به خاطر علاقه به زبان و فرهنگ زیبای ایران، بعد از اتمام لیسانس در ادبیات فارسی، عربی، اسپانیایی و انگلیسی، برای فوق لیسانس رشته زبان وادبیات فارسی و عربی را انتخاب کردم.


فائیلا درباره آشنایی با ادبیات و تاریخ ایران، می‌گوید: فقط کمی از شاهنامه فردوسی خوانده‌ام و کتاب ایرانی دیگری نخوانده‌ام. درباره تاریخ ایران هم اطلاعات کمی دارم تنها می‌دانم که انقلاب اسلامی در سال 1979 به پیروزی رسیده‌ است.


فارسی‌آموز هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی با ابراز خرسندی از حضور در ایران، درباره مردم ایران خاطرنشان می‌کند: وقتی با دوستم به بازار بزرگ تجریش، کاخ گلستان و کاخ سعدآباد رفتیم، برخورد مردم ایران خیلی خوب بود، طوری‌که آنها دوست داشتند با ما هم‌صحبت شوند.


او با اشاره به نظر «ارویانا فالاچی»، نویسنده ایتالیایی نسبت به جامعه شرقی، می گوید: من اوریانا فالاچی را دوست ندارم برای اینکه او فکر می‌کند شرق خوب نیست، اما این حرف او را قبول ندارم، چون شرق خیلی خوب است. به نظر فالاچی کشورهای شرقی خوب نیستند، چون مردمانی عقب‌مانده‌ و حکومت‌های استبدادی دارند؛ در حالی که این‌طور نیست.


در ادامه فائیلا درباره شرایط موجود در این دوره، اظهار می‌دارد: روزهای اول آزادی نداشتیم و نمی‌توانستیم از خوابگاه خارج شویم ولی حالا می توانیم به بیرون برویم و از شهر و بازار دیدن کنیم.


او در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه علامه، دانشگاه خوبی است، می افزاید: دانشگاه علامه طباطبائی خیلی خوب است. این دانشگاه از برخی دانشگاه‌های ایتالیا خیلی بهتر است. همچنین خوابگاه‌ مجهزی هم دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار