۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۶۹۵۴

 Tafahom name


دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتا دایوپ سنگال تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، اعضای هیئت عالی‌رتبه دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن آشنایی با توانمندی‌ها و دستاوردهای این دانشگاه، تفاهم نامه همکاری دوجانبه امضاء کردند.


در این دیدار رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به جایگاه برجسته این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ایران، ابراز امیدواری کرد: این دیدار مقدمه توسعه‌ همکاری‌های گسترده دوجانبه مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتادایوپ شود.


تیوب ابراهیما نیز به تشریح زمینه‌های مورد نظر در خصوص همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت.


وی با اشاره به تلاش نظام آموزشی سنگال و دانشگاه شیخ آنتادایوپ این کشور به منظور ایجاد یک تحول اساسی در ساختار و بنیان‌های خود، تصریح کرد: این کشور در تلاش است تا امکانات تحصیل در رشته‌های علوم پایه و مهندسی را گسترش دهد و در بین علوم مهندسی، رشته مهندسی کشاورزی با توجه به نقش راهبردی آن در توسعه‌ کشورها بسیار مورد توجه آنان قرار دارد.


رئیس دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال اضافه کرد: پس از بررسی دانشگاه‌های ایران مشخص شد که دانشگاه صنعتی اصفهان از لحاظ علوم کشاورزی قوی‌ترین دانشگاه است و دانشگاه شیخ آنتادایوپ تمایل دارد تا ضمن امضای یک تفاهم‌نامه با این دانشگاه، در زمینه توسعه دپارتمان‌های علوم کشاورزی، از تجربیات استادان و کادر علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بهره مند شود.


سپس رؤسای دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.


گفتنی است: دانشگاه شیخ آنتا دایوپ که با عنوان دانشگاه داکار نیز شناخته می‌شود بزرگترین دانشگاه سنگال و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های غرب آفریقا است که در حال حاضر از نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو برخوردار است و عمده فعالیت این دانشگاه در زمینه علوم پزشکی و علوم انسانی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار