۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۱۹



Ketabkhane_12


عضو شورای توسعه پژوهش علوم انسانی گفت: درحال تدوین آیین نامه‌ای در این شورا هستیم که براساس آن قرار است کمیته‌های هدفمندسازی پایان نامه‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود.


به گزارش عطنا، محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آیین نامه مربوط به هدفمندسازی پایان نامه‌های علوم انسانی درحال تدوین است و در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی تصویب خواهد شد.


وی افزود: این آیین نامه در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی مطرح شده اما برای بررسی‌های بیشتر به کمیته‌های تخصصی شورا ارجاع داده شده است.


عضو شورای توسعه پژوهش علوم انسانی خاطرنشان کرد: هدف از تدوین این آیین نامه این است که با راه اندازی کمیته‌های تخصصی در حوزه علوم انسانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به صورت هدفمند فعالیت کنند.


شریفی گفت: براساس این آیین نامه اعضای هیئت علمی باید برنامه‌های ۵ ساله پژوهشی داشته باشند و براین اساس پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشجویان آنها نیز باید مطابق با این برنامه باشد.


وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، تاکید کرد: اگر بخشی از این پایان نامه‌ها متناسب با نیازهای کشور باشد بنابراین برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور محقق خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار