۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۴۳


 ayatolah arafi


مدیر حوزه‌های علمیه مرجعیت را جهت دهنده اصلی حوزه عنوان کرد و گفت: بسیج حوزه علمیه باید در عرصه علوم انسانی با نگاه منطقی و درست حضور فعال داشته باشد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، آیت الله اعرافی در همایش نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی در مشهد با بیان اینکه بسیج در تاریخ اسلام ریشه دارد و در عاشورا متجلی است، گفت: در تمامی فراز و فرودهایی که حوزه‌های علمیه و عالمان دین با آن روبرو بوده، بسیج حضور داشته است.


وی به احیا بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و درباره ویژگی‌های بسیج، گفت: بسیج، امری ولایی و مردمی است و عالی ترین مظهر اجتماع دو پایه قدرت اندیشه «ولایی و رهبری» و «مردم» بوده است.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور به شکل گیری نظم و انضباط بسیج در پرتو اندیشه‌های الهی و آرمانی اشاره و درباره سومین ویژگی بسیج، خاطر نشان کرد: بسیج، نهادی استوار بر کار نظامی صرف نیست؛ بلکه به تمام قلمروهایی که دشمن از آن نفوذ می‌کند، نگاه راهبردی و جامع دارد.


اعرافی، عمل فراتر از تاکتیک‌های معمولی در بسیج را چهارمین ویژگی بسیج دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس موجب خلع سلاح دشمن در برابر این تاکتیک‌ها شده است.


وی تصریح کرد: به طور قطع حوزه‌های علمیه بسیجی با این ویژگی‌ها باید اینگونه بماند و مولد فکر انقلاب در جهان معاصر باشد.


مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه بسیج حوزه علمیه باید در علوم انسانی با نگاه منطقی و درست، حضوری فعال داشته باشد، گفت: حوزه علمیه باید در تولید اندیشه و کلام اسلامی کار کرده و با توجه به انقلابی بودن، باید پرچم شعائر را برافراشت.


اعرافی افزود: امروز قدم‌های خوبی نسبت به بسیج در حوزه‌های علمیه برداشته شده که انتظار می‌رود قدم‌ها و برنامه ریزی‌های خوب دیگری نیز انجام شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار