۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۹۰

Tehranchiنشست "مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی" با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.




به گزارش عطنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی، این نشست برای بازنگری فرایند "مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی" و با حضور اعضای هیأت رئیسه، هیأت ممیزه، رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی برگزار شد.


محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه، درباره آسیب‌شناسی نظام ارزیابی کیفیت آموزشی اعضای هیات علمی گفت: «ارزیابی کیفیت در آموزش در حوزه وزارت علوم تنها به فرم ارزیابی از سوی دانشجویان بسنده شده است.»


طهرانچی گفت: «نظام ارزیابی آموزش باید یک نظام هوشمند باشد؛ این نظام، یک مدل یکپارچه و ایستا نیست، ارزیابی درس‌هایی که مبتنی بر کارگاه ارائه می‌شود متفاوت است با ارزیابی دروس حوزه مهندسی که بر پایه انتقال مفاهیم ریاضی ارائه می‌شود. برای اینکه جامعه را خوب رصد کنیم و پاسخ مناسب برای مطالبات جامعه داشته باشیم باید نسبت به آموزش حساس باشیم. به همین خاطر نیازمند یک نظام جامع ارزیابی که کنترل‌کننده کیفیت آموزش است، هستیم.»


صدور راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی


طهرانچی همچنین از دریافت مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: «مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت شده است؛ این پارک در پردیس عباسپور و در فضایی بالغ بر 10 هکتار مستقر می‌شود.»


رئیس دانشگاه شهیدبهشتی به تغییر ساختار دانشگاه اشاره کرد و گفت: «ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است. این ساختار با بازتعریف گروه‌ها و بازمهندسی ساختار علمی و اجرایی دانشگاه، منشاء تحول می‌شود.»


او همچنین به تدوین "طرح‌های دهگانه کلان" دانشگاه، از استخراج نظام موضوعات این طرح‌ها از سوی شوراهای راهبردی خبر داد و افزود: «نظام موضوعات استخراج شده، به زودی ابلاغ می‌شود و انتظار می‌رود پایان‌نامه نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد که در دانشگاه تحصیل می‌کنند از میان این نظام موضوعات تعریف شود.»


طهرانچی اداره موضوعات در قالب یک برنامه کلان را تحولی در آموزش دانست و گفت: «امیدوارم با اجرای این برنامه، اولین دانشگاهی باشیم که در برنامه‌محورکردن پژوهش تحصیلات تکمیلی گام برمی‌داریم.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار